Instrukcije: Spašavaju li učenike ili otimaju kruh profesorima?

Freepik

Osvježavajuće je i ponekad olakšavajuće kada vaše dijete može dobiti dodatnu pomoć izvan školskih zidina, no može li ova popularna praksa zapravo naštetiti profesionalnom integritetu nastavnika? Zaronili smo u ovo pitanje kako bismo donijeli objektivan pogled na fenomen instrukcija i njihov stvarni utjecaj na obrazovni sektor.

Instrukcije su postale neizbježan dio školovanja mnogih učenika. Roditelji često traže instruktore kako bi pomogli svojim djeci u savladavanju gradiva, poboljšanju ocjena i pripremi za ispite. No, uz sve te prednosti, postoji li tamna strana ovog fenomena?

Uzimaju li instrukcije posao profesorima?

Mnogi profesori osjećaju da instrukcije predstavljaju konkurenciju njihovom poslu. "Ako radim svoj posao kako treba, zašto moji učenici trebaju dodatnu pomoć?", pita se prof. Marija Kovač, nastavnica matematike u jednoj hrvatskoj gimnaziji. No, mnogi instruktori su zapravo isti ti profesori koji nakon redovnog radnog vremena pružaju dodatnu pomoć. Je li ovo dvosmjerna ulica gdje profesori zapravo koriste situaciju kako bi zaradili dodatni novac?

Korisnost instrukcija: Jesu li stvarno potrebne?

Studije pokazuju da instrukcije mogu biti korisne za mnoge učenike, posebno one s poteškoćama u učenju ili one koji zaostaju. No, postoji li ovisnost o instrukcijama? Maja Horvat, pedagoginja, smatra da bi se ključ trebao nalaziti u ravnoteži. "Instrukcije bi trebale biti dodatni resurs, a ne osnovni oblik učenja", upozorava Maja.

Cijena znanja

Jedno od gorućih pitanja je i cijena instrukcija. Dok neki roditelji ne štede kako bi osigurali najbolje za svoje dijete, drugi jednostavno ne mogu priuštiti ovakav oblik dodatne edukacije. Povećava li to jaz između socioekonomskih slojeva i pruža li prednost onima koji si mogu priuštiti instrukcije?

Dok instrukcije pružaju dodatnu pomoć mnogim učenicima, važno je osigurati da ne postanu osnovni oblik edukacije. Također, trebalo bi se potruditi da svi učenici imaju jednak pristup dodatnim obrazovnim resursima, bez obzira na financijsku pozadinu. Profesori i instruktori trebali bi surađivati kako bi osigurali najbolje moguće obrazovanje za svako dijete.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.