JEDAN od vjerojatno najtrulijih pristupa promociji horora je neka od inačica fraze "ovo je najstrašniji horor desetljeća" ili naslovi da su ljudi povraćali, padali u nesvijest ili izlazili iz kina. No, to je postao standard reklamiranja, a u eri u kojoj je sve samo sadržaj čini se da taj pristup pali pa mnogi smatraju da ga ne treba mijenjati.
Dvadeset i peti "najstrašniji horor desetljeća" je Longlegs u režiji Osgooda Perkinsa, koji je za A24 snimio The Blackcoat's Daughter. Twitter (X) je već prepun reakcija onih koji tvrde da bi najave ovog puta mogle biti točne i da je Longlegs uistinu horor koji zaslužuje pohvale.
Svjež pristup i dalje se cijeni
I dok je sve u skladu s uobičajenim reklamiranjem horora, Longlegs je odradio fenomenalnu kampanju i dokazao da se svjež pristup i dalje cijeni.
NEON, distributer filma, početkom godine počeo je na YouTube uploadati seriju videa bez konteksta i objašnjenja. Između ostalih njihovih filmova pojavio se kratak video naslova Svake godine novi, a radi se o snimci naoko sretne obitelji dok se u pozadini čuje poziv hitnoj službi. Na kraju se samo pojave misteriozni simboli. I to je bilo to. NEON je objavio video i nastavio kao da se ništa nije dogodilo.
Tjedan dana kasnije pojavio se još jedan video, naslovljen Ne zaboravi se pomoliti, ali osim zastrašujuće fotke i dalje nismo znali o čemu se radi. No, tada je internet otkrio da je jeziva prekrivena osoba na kraju trailera još jezivija.
Budući da je osoba u prvom planu prilično tamna, ovaj jezivi detalj mogao bi vam promaknuti, ali netko je registrirao da će vam se, ako povećate kvalitetu snimke i pojačate svjetlost, ukazati demonsko lice, a i simboli s kraja videa dešifrirani su kao "slava Sotoni". Umjesto da su sve najbolje trenutke potrpali u trailer, izabrali su drugi pristup i fanovima dali da sami otkrivaju što se događa.
Na kraju krajeva, svi majstori horora ciljaju na to. Ono što ne vidimo često je puno strašnije od onoga što eksplicitno prikažete. Odluka da se isti pristup primijeni na najavu filma pokazala se odličnom jer se bavi misterioznim serijskim ubojicom.
Horor koji je rasplakao gledatelje
Film Longlegs, koji je, kao što u najavama govore, nekim scenama rasplakao gledatelje, prati agenticu FBI-a Lee Harker koja tijekom devedesetih rješava slučaj serijskog ubojice kojeg mediji nazivaju Longlegs. Glumi ga Nicolas Cage, koji se nakon podmirivanja svih dugova napokon vratio kvalitetnim filmovima i prestao prihvaćati apsolutno sve što mu se ponudi. NEON je njegov angažman dugo držao tajnom.
Marketing horora posljednjih se godina vratio korijenima pa sve češće čitamo o tome kako su gledatelji tijekom projekcija padali u nesvijest, povraćali ili bježali iz kina.
To je stari pristup, prisutan od pedesetih godina prošlog stoljeća. kada je redatelj William Castle nudio publici police osiguranja od 1000 dolara ako slučajno "umru od straha" za svoj film Macabre iz 1958.
U slučaju Longlegsa taj pristup je puno organskiji jer nije dio kampanje koliko reakcija kritičara koji su film pogledali i tvrde da je atmosfera dovoljna da stvori snažnu, gotovo fizičku reakciju.
NEON je nakon toga krenuo i s plakatima koji su se pojavili diljem Amerike i više skrivaju nego što pokazuju. Primjerice, plakat glave glumice koja u užasu gleda nešto zastrašujuće. Pojavila se i staromodna stranica koja opisuje strašna ubojstva, a s vremenom su se oslobodili i oko trailera pa pokazuju i više sadržaja iako i dalje nemamo konkretnu ideju o radnji. Znamo samo da film želimo pogledati.
Ukratko, radi se o briljantno odrađenoj kampanji i Longlegs je definitivno horor o kojem će se u 2024. puno pričati i pisati.
Povratak korijenima
To je posebno bitno u vremenima u kojima živimo jer je povezanost fanova i marketinškog tima veća nego ikad prije. Granica između publike i sadržaja koji konzumira toliko je tanka da fanovi doslovno diktiraju kakav će film biti. Jedan od ekstremnijih primjera je Sonic the Hedgehog. Gledatelji su vidjeli film i zaključili da im se izgled glavnog lika ne sviđa pa su ga tvorci filma promijenili.
Longlegs se malo vraća u devedesete, kada nismo znali apsolutno sve o filmovima koji dolaze u kina. Vidjeli ste trailer i to je bilo više-manje to. Većina ljudi nije kupovala specijalizirane časopise u kojima bi čitali sve što trebaju znati o nadolazećim filmovima, a čak i u tom slučaju nije se radilo o iscrpnom analiziranju svake sitnice. Čekali ste film i, ako vas je zanimao, otišli biste u kino.
I nije ovo puka nostalgija starih filmofila. Puno ljudi žali za vremenima kada je sav zabavni sadržaj imao puno više čarolije. U vremenima kada se apsolutno sva zabava istovara na publiku osjećaj misterije i istraživanja postaje puno bitniji, a marketinška ekipa iza filma Longlegs to je nanjušila i čini se da im se isplatilo.
Longlegs s prikazivanjem u kinima započinje 12. srpnja.