NOVI kompaktni model jedne od najvećih europskih auto-kompanija već se mjesecima nalazi na tržišnom obzoru. Model je nedavno doživio europski debi, a u Hrvatsku stiže tijekom travnja. Sudeći po prvim kritikama Fiat opet ima model velikih potencijala.
Stilo se u posljednjih nekoliko godina koliko je na tržištu nije imao čime pohvaliti. Iako jedan od prostranijih u segmentu, nedostatak dinamičke rafiniranosti, kao i kaskanje u kvaliteti za europskim i inim rivalima bili su presudni u njegovom padu u zaborav.
Nasljednik vraća staro ime (Bravo), ali i novi logo. Dobar znak da u Fiatu, kao i u slučaju novog Punta, zasukanih rukava gledaju na budućnost. Posao je napravljen, a sada je na redu tržište.
Kad su Talijani u pitanju, poglavlje dizajna je unaprijed osuđeno na uspjeh. Visoke standarde zadržava i Bravo, a s obzirom na odgovornost koju nosi sličan epilog možemo očekivati i na ostalim područjima. Uostalom, upravo će platforma Brava biti korištena za novu generaciju Alfe 147, kao i za revival legendarne Delte.
Sumnje su sve manje i u pogledu uređenja interijera. Poveće vanjske dimenzije i izdašan razmak između osovina (260 cm) garancija su komfora.
Ugodnom boravku u kabini posvećeno je osjetno više pozornosti, a na bogatiju serijsku opremu razvrstanu u četiri razine (Active, Dynamic, Emotion, Sport) nitko neće imati primjedbi. Bravo će se tako opremati mnogim atrakcijama dosad nekorištenim od strane Fiata. Svjetla s dodatnim osvjetljavanjem zavoja dobar su primjer podizanja sigurnosti, dok Blue & Me sustav razvijen u suradnji s Microsoftom otvara novo poglavlje primjene telekomunikacija i multimedije u automobilima.
Ponuda motora na startu nije za pamćenje. Radi se o svega tri jedinice, jednoj benzinskoj (1.4/90 KS) i dvije dizelske (1.9/120 KS i 255 Nm, 1.9/150 KS i 305 Nm).
No, konkurentnost Brava do izražaja će doći kasnije kada će ponuda benzinaca biti obogaćena turbinski potpomognutim 1.4 T-jet motorom u dvije izvedbe snage (120 i 150 KS, 206 Nm). Zanimljivo je da ovaj motor ima produljen servisni interval (30.000 km), kao i povoljnu potrošnju goriva.
Što se tiče ponude mjenjača, automatika će izbivati još neko vrijeme, pa će kupcima na raspolaganju biti samo jedan izbor. U slučaju benzinskog motora i snažnijeg dizelaša radi se o ručnom mjenjaču sa šest stupnjeva prijenosa, dok je slabiji dizelaš opremljen mjenjačem iste osnove i sa stupnjem prijenosa manje.
O Abarthu zasad ni riječi. Realno, premijeru možemo očekivati već u Ženevi, a ne bi se čudili da se ispod poklopca ukaže dizelski motor snažan 200 KS.
I za kraj recimo riječ-dvije o Fiatovim planovima za Bravo. Očekuje se da će godišnja prodaja iznositi 120.000 primjeraka, kao i da bi karavan i izvedba s tri vrata na scenu trebali stići do kraja godine. Poznate su i cijene za talijansko tržište. Bravo starta s cijenom od 14.900 EUR, dok najskuplja izvedba ima cijenu od 22.800 EUR.
M.N.