Domaći program nestaje s ekrana hrvatskih nacionalnih postaja!

"DOMAĆI program nestat će s ekrana hrvatskih nacionalnih postaja!", dramatičan je apel koji je Jadranki Kosor uputilo Društvo nezavisnih TV producenata, nakon što je detaljno proučilo najnovije prijedloge izmjena u Zakonu o elektroničkim medijima. Naime, gotovo sve zemlje koje su članice EU ugradile su u nacionalna zakonska rješenja Gotovo sve zemlje članice EU ugradile su u nacionalna zakonska rješenja dodatne mjere u cilju povećanja kvota domaćih programa i zaštite kulturnih i jezičnih posebnosti, osim Hrvatske, što je zabrinjavajuće.

"stavljen je veliki prostor različitim tumačenjima što je domaća, a što europska produkcija. Kod nas već postoje naznake da će se, primjerice, rumunjskom, slovenskom ili njemačkom produkcijom popunjavati kvote, nauštrb hrvatske", kaže Nebojša Taraba, predsjednik društva, za Večernji list.

"Ne želimo biti paranoični, ali imamo dojam da se rasprava o nacrtu prijedloga zakona o elektroničkim medijima provodila odveć diskretno za akt od tako visoke nacionalne važnosti. Ostvarili smo već kvalitetan kontakt s Ninom Obuljen, državnom tajnicom za kulturu, ali idemo i prema povjerenstvu Europske komisije u RH na konzultacije, jer nas jako zanima i njihovo mišljenje", dodaje.

S njim se slaže i Ivan Maloča, vlasnik Interfilma: "Prema ovom prijedlogu dvije komercijalne televizije s nacionalnom koncesijom mogu programe proizvedene za europska tržišta u kojima još djeluju prikazati u Hrvatskoj i na taj način zadovoljiti zakonske kvote, bez obveze da proizvedu minutu hrvatskog programa. Nadalje, jeftine programe kupljene na raznim televizijskim sajmovima za doslovno nekoliko stotina eura također će moći deklarirati europskom kvotom. U ovom trenutku ne postoji jasna zakonska obveza po kojoj su komercijalne televizije dužne razvijati hrvatsku TV proizvodnju", kaže.

Ova izmjena Zakona o elektroničkim medijima svakako pogoduje različitim inozemnim formatima kojima nas komercijalne, ali i državna televizija iz večeri u večer bombardiraju, iako je većina njih neprilagođena podneblju, kulturi ili dobi prosječnih gledatelja, koji već odavno graniče s neukusom i lošom komercijalom. A pretplatu i dalje plaćamo, zar ne?

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.