Tražite posao, a molba vam je živa dosada? Njihove bi vam ideje mogle pomoći

Foto: Twitter/Facebook

NA PRVI pogled, originalna molba za posao djeluje kao najbolji način da privučete pažnju poslodavca i izdvojite se u gomili.

Međutim, stručnjaci upozoravaju da dobro razmislite prije nego odlučite pržnju privlačiti da je simpatičnim/kreativnim/duhovitim rješenjima.

Naime, istraživanja su pokazala da poslodavci "luckaste" molbe za posao najčešće doživljavaju kao neprimjerene i iritantne.

Colm O'Connor, 32-godišnji grafički dizajner vjerovao je kako će njegov originalni CV, isprintan na kartonskoj kutiji, privući pažnju poslodavca.

"Htio sam da se moja molba izdvoji u masi drugih. Vodio sam se mišlju da će netko prije otvoriti kartonsku kutiju nego kuvertu u kojoj se nalazi molba", rekao je Colm za MailOnline.

Nažalost, pokazalo se da je njegovo razmišljanje bilo pogrešno, a posao je na kraju dobio netko drugi.

No, to ipak ne znači da ne biste trebali pokušavati jer mnogo je onih kojima je originalan pristup osigurao posao. Naravno, ne zaboravite da se mora raditi o poslu koji od vas iziskuje kreativnost.

Primjerice, 27-godišnji Mohit Lakhmani iz New Delhija uspio je dobiti posao u jednoj marketinškoj agenciji zahvaljujući svom 3D CV-ju na kojem je radio četiri dana koristeći žicu i papir.

S druge strane, čak i ako ne dobijete željeni posao, vaša molba može postati viralni hit. Tu je primjer mladog Karlovčanina Alekse Tatalovića čiji je video postao viralni hit, a tu je i komičar Ivan Šarić koji nije dobio posao u showu Jona Stewarta, ali je svojom video molbom privukao pažnju domaće i strane javnosti što mu nikako ne može odmoći.

Dakle, čak i ako ne uspijete od prve, originalni pristup može rezultirati viralnim hitom koji će privući pažnju drugih poslodavaca diljem zemlje.

Primjerice, CV (koji je izgledao kao kutija za prvu pomoć) grafičke dizajnerice Sock Ying Wong iz Singapura nije donio željene rezultate, ali nakon što se njezina molba proširila društvenim mrežama, uslijedile su brojne poslovne ponude.

Nadalje, nekima je upravo odbijanje pomoglo da se pomaknu s mjesta i učine nešto originalno.

Tridesetogodišnji grafički dizajner Vidar Olufsen došao je na originalnu ideju tek nakon što su ga odbili: "Napisali su mi da će moju molbu pohraniti. Tad mi je na pamet pao zanimljiv koncept i odlučio sam napraviti nešto što će, čak i ako moju molbu ne prihvate, rado zadržati. Glavni mi je cilj bio dizajnirati molbu koja će izgledati kao dosje iz Drugog svjetskog rata i pobuditi interes poslodavca".

U paketu koji je poslao nalazili su se svi potrebni dokumenti, CV, pisma preporuke i uzorci njegovih prijašnjih projekata, a pokazalo se da je ovaj pristup bio i više nego uspješan.

Međutim, dodaje i kako je svjestan da njegov pristup ne bi urodio plodom da se radilo o poslu računovođe: "Privukao bih njihovu pažnju, ali zbog teme i humora vjerojatno bi zaključili da bih bio bolji za neko drugo radno mjesto".

Andrew Bloch, osnivač i direktor tvrtke Frank PR, tvrdi da godišnje dobiju i preko 1000 molbi, a smatra da nekonvencionalne molbe u najvećem broju slučajeva pomažu: "Potencijalni zaposlenici često se trude pokazati svoju kreativnost, što će svakako privući pažnju na njihov CV, ali to je samo dio onog što nas zanima. Uz originalan CV i kreativnost moraju imati i nešto čime će to potkrijepiti. Vaš rad i iskustvo podjednako su važni".

Ipak, dodaje da je biti primijećen ponekad najteži dio potrage za poslom, a u svojoj se karijeri susretao sa CV-jem u obliku kolača i molbama otisnutim na majicama koje su ga oduševile i kandidatima osigurale razgovor za posao.

Dodaje i da je žalosno koliko su zapravo CV-jevi ostali konvencionalni unatoč tehnološkom napretku: "Iznenađujuće je koliko malo ljudi bira kreativni pristup prilikom traženja posla".

Istog mišljenja nije Ian Burke, direktor totaljobs.coma koji tvrdi da je originalan pristup dobar u nekim situacijama, ali klasični CV na dvije stranice i dalje smatra najboljim rješenje za većinu radnih mjesta.

Najvažnije je privući pažnju poslodavca na ono ključno, a pretjerate li s kreativnošću i pokušajima duhovitosti, mogli biste više izgubiti nego dobiti.

"Imajte na umu da je broj molbi ponekad ogroman i poslodavci postaju frustrirani ako u vašim kreativnim molbama moraju tragati za korisnim informacijama. Takve molbe znaju biti neprimjerene ili čak iritantne. Prije nego napustite tradicionalni pristup, istražite tko čita vaš CV i jesu li kreativci oni koji biraju zaposlenike. Originalnost ne može zamijeniti pravopis i konciznost CV-ja pa dobro proučite ono što ste poslali", piše Daily Mail.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.