Statusi na Facebooku mogu otkriti jeste li narcisoidni, neurotični ili nesigurni

Foto: Shutterstock

ISTRAŽIVANJE koje je provedeno na Sveučilištu Brunel i koje je obuhvatio 555 ispitanika, korisnika Facebooka, pokazalo je da statusi koje objavljujemo na toj društvenoj mreži mogu otkriti kakav smo tip osobe, ako se radi o osobinama kao što su ekstrovertiranost, otvorenost, narcisoidnost, neurotičnost ili savjesnost, pa i nesigurnost.

Osobe čiji se karakter može opisati nekom od navedenih osobina objavljuju i kreiraju svoje statuse na specifičan način, tvrde stručnjaci koji su provodili ovu studiju, kako prenosi Independent. Ekstroverti češće objavljuju statuse i to uglavnom o društvenim događanjima te za komuniciranje najviše koriste upravo društvene mreže. Objave neurotičnih osoba su privatnije i osobnije naravi, a tiču se uglavnom njihovih prijatelja ili ljubavnih veza, a takve su objave često potaknute potrebom da ih ostali korisnici "vrednuju".

Osobe koje su po prirodi otvorene ne objavljuju privatne informacije na Facebooku, a umjesto toga u svojim se objavama bave aktualnostima, istraživanjima ili izražavanjem svojih stavova o politici i društvenim zbivanjima.

Status otkriva i nesigurnost

Osobe koje se mogu opisati kao izraženo savjesne uglavnom u svojim objavama stavljaju informacije, odnosno fotografije ili anegdote vezane uz svoju djecu. "Takve objave možda indirektno ukazuju na natjecateljski tip roditeljstva", objašnjavaju voditelji istraživanja.

Osobe s nižim samopouzdanjem najčešće objavljuju stvari vezane uz svog partnera, ali ne teže, kao neurotične osobe, za vrednovanjem od strane zajednice, odnosno ostalih korisnika. Jedna od pretpostavki studije - da su ljudi skloniji, primjerice, na Facebooku postavljati objave o svojoj vezi onda kada se zapravo osjećaju nesigurnim - pokazala se točnom. "Čini se da time na neki način potvrđuju status svoje veze", sugerira studija.

I na kraju, narcisoidne osobe poseban su tip kad je Facebook u pitanju. Oni se ne zamaraju previše aktualnostima, politikom i ljubavnim vezama. "Njihovi statusi uglavnom su vezani uz najnoviju dijetu ili vježbe koje prakticiraju, čime izražavaju koliko im je važan njihov izgled", navode stručnjaci koji su proveli ovu studiju te dodaju da istraživanje ima svojih ograničenja, u prvom redu zbog toga što su podaci temeljeni samo na izjavama korisnika, no da se rezultati isto tako mogu usporediti s individualnim slučajevima i vidjeti koliko status na Facebooku doista govori o osobinama korisnika.

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.