"THE BOURNE LEGACY" nastavak je serijala koji je nastao na temelju novela Roberta Ludluma, a nakon što je Matt Damon odlično utjelovio Jasona Bournea u prethodna tri nastavka, red je ovog puta došao i na sve popularnijeg Jeremyja Rennera koji je nastavio akcijsku trilogiju koja je jučer započela s prikazivanjem u domaćim kinima.
Međutim, on nije Bourne već Aaron Cross. Riječ je o još jednom dodatku ovoj uspješnoj akcijskoj franšizi, ali ovog puta u režiji odličnog Tonyja Gilroya koji iza sebe ima hvaljenog "Michaela Claytona" koji se našao na mnogim listama najboljih filmova 2007. Renner je kazao ponešto u suradnji s Gilroyem i svojem viđenju uloge.
Možemo li započeti razgovor sa pitanjem o Tonyju (Gilroy, redatelj)? Postoji scena u filmu “Michael Clayton” gdje Tom Wilkinson pogiba, a ta scena definira filmsku umjetnost. Je li Gilroy koristio takav kirurški pristup u režiranju akcijskih scena u ovom “Bourneovom” filmu?
Da. Primijetio sam da Tony posvećuje jako mnogo pažnje razradi likova priče. Kada je vrijeme za akcijske scene, on zahtjeva visoku razinu akcije, ali također ostaje fokusiran na priču, na bitne elemente priče i karakterizaciju likova. Što se tehničkih detalja snimanja akcijskih scena tiče, imali smo ljude koji su bili specijalizirani za to. Pažnja koju Tony posvećuje detalja, pogotovo u ovom "Bourneovom" svijetu, iznimno je važna. On uvijek prati sve likove, i sve male detalje njihovih osobnosti. To je ono što sa primijetio kod njega.
Tony stoji za kormilom ovog filma. Arhitektura scenarija je odlično razrađena. Morao sam učiti scenarij od prve do sto dvadesete stranice, i radili smo na svemu tome. Kad radite s Tonyjem, želite izvući najbolje iz scenarija, jer je to ono što on želi. Samo zato što je scenarij izvrstan, ne znači da ga nećete mijenjati. Preispitivali smo detalje scenarija, kako bi sve ispalo savršeno, svaki dan snimanja.
Ljudi kažu da je prva trilogija promijenila pravila akcijskih filmova, u segmentu režije i glume. Kako ste se vi uklopili u takvo filmsko naslijeđe?
Imao sam osjećaj kao da počinjemo kompletno iznova, na praznom komadu slikarskog platna. To je, figurativno rečeno, kao da redatelj uzme širokokutni objektiv kako bi uhvatio veći kadar, kako bi prikazao što veći dio svijeta u kojem je smještena naša priča, a mi imamo jednu novu paletu boja s kojima se možemo igrati. Za mene, to je veoma uzbudljivo iskustvo.
Jeste li ostavili ikakve osobine interpretacije Jasona Bournea u izvedbi Matta Damona? Jeste li gledali prijašnje filmove iz serijala, ili ste odlučili to izbjeći?
Gledao sam prijašnje filmove, i nisam pokušavao izbjeći sličnosti. To je ista vrsta lika, ali postoje razlike u karakteru. Ja te razlike vidim u motivaciji likova, jednako kao što je svaka osoba na svijetu jedinstvena upravo po svojoj motivaciji, razlozima zbog kojih radi bilo što. U ovom filmu nema spominjanja lika kojeg je tumačio Matt Damon, niti najmanje. Velik sam obožavatelj ovog serijala, pogledao sam te filmove mnogo puta. "Bourneov ultimatum" sam pogledao ne tako davno, prije nego što smo počeli sa snimanjem. Morao sam shvatiti što Tony želi postići u smislu vremenskog konteksta u kojem se odvija "Bourneov ultimatum" i naš film. Na taj način, shvatio sam kakvi trebaju biti atmosfera i ritam filma, te što se od mene očekuje, a da se nije očekivalo od Damona.
Što mislite, hoće li publika u ovom novom "Bourneovom" filmu dobiti od vas ono što očekuje?
Ne smijem se brinuti oko toga što ljudi očekuju, što misle i kako se osjećaju. Nisam sklon dodvoravanju ljudima. Radim ono što moram, sa scenarijem kojeg imam, od prve do zadnje stranice.
Prvi puta kada publika vidi Aarona Crossa na ekranu, on je na snijegu na Aljasci. Jeste li osjećali pritisak da morate utvrditi glavne osobine vašeg u jednom kadru, odmah u toj prvoj sceni filma?
Zapravo ne, jer sam imao čitav scenarij koji mi je objašnjavao kako redatelj želi da se moj lik razvija. Ne mogu razmišljati umjesto publike. Moram na umu imati čitav film, a ne samo svoj lik kojeg po prvi put predstavljam publici. Mislim da tu do izražaja dolazi montaža i režija. To nije ono o čemu ja razmišljam.
Mnogo je akcije u filmu, a jednu scenu osobito volim, to je scena u kući. Također, tu je i scena gdje vas kamera prati, i onda skočite sa krova. Jeste li vi odglumili čitavu scenu, i koliko je pripreme bilo potrebno za to? Prekrasno je snimljeno.
Da, to sam sve ja odradio. Morao sam vježbati dok nisam sve usavršio. Scenu o kojoj govorite bilo je zabavno snimati jer je sve bilo odlično organizirano. Imao sam osjećaj kao da snimamo mnogo manji film, ili da radimo predstavu, jer smo imali čitavu kuću na raspolaganju i svatko je bio na svojoj lokaciji. Tu ima izvrsnih trenutaka gdje likovi dolaze do izražaja, a akcija je intenzivna. Meni je to jedan od najdražih dijelova filma.
Kako se prebacite iz jednog ritma u drugi, od intimnih dijaloga sa Rachel (Weisz), do akcijskih scena?
Nisam posve siguran, ali drago mi je da je sve to prisutno u filmu, jer je zbog takvih stvari snimanje bilo izazovno. Zbog akcijskih scena, intimne scene dobivaju na važnosti. One su bitne za upoznavanje publike sa mojim likom, objašnjavaju što ga motivira.
Što mislite o popularnosti "Bourneove" sage?
Filmovi "Bourne" serijala su postavili određene standarde koje dosta filmaša pokušava kopirati, a to je zapravo snažan kompliment za sve one kreativce koji su radili na prijašnjim "Bourneovim" filmovima. Nitko ne želi gledati nekoliko kopija istog filma. Morate smisliti nove ideje. To je uzbudljivo, i zahtjevno.
Hoćemo li znati da je ovaj film postao hit ako se nastavak bude zvao "Crossovo nasljeđe"?
Nemam pojma kakav bi mogao biti nastavak, ali postoje opcije za mnogo stvari.
Postoji opcija stvaranja novog serijala. Jeste li spremni na to?
Da, mogao bih probati i to.