Foto: Ello
NOVA i besplatna društvena mreža Ello postala je glavna vijest tehnološkog svijeta tijekom protekla dva tjedna.
Ello je kroz prvih godinu dana bio isključivo privatna društvena mreža stotinjak prijatelja, a danas u mrežu tijekom sata pristiže i do 50 tisuća zahtjeva za kreiranje profila.
Naime, od 7. kolovoza, ova društvena mreža je postala javna, ali je također osigurala donekle ograničen pristup za korištenje, na način da su korisnici prije kreiranja vlastitih profila na Ellou, trebali poslati zahtjev za pozivnicom na mrežu.
Mreža s vremenom postaje sve popularnija, a upravo je Facebook jedan od ključnih faktora Ellove rastuće popularnosti.
"Podatke o više od milijardu korisnika društvenih mreža poput Facebooka i Twittera ne posjeduju niti sami korisnici niti te društvene mreže – posjeduju ih oglašivači. Svaku objavu i fotografiju koju podijelite na društvenim mrežama, svako povezivanje s drugim korisnicima i praćenje linkova se snima, bilježi i pretvara u podatke. Te podatke kupuju oglašivači i na temelju njih korisnicima prikazuju oglase, a korisnici su samo proizvod koji se kupuje i prodaje" objasnili su iz Elloa.
Ello tako nudi nešto posve suprotno, društvenu mrežu oslobođenu oglašivača, štoviše, njihov manifest za nove korisnike glasi "Vi niste proizvod", prenosi recode.
"Mi zapravo ne smatramo Facebook društvenom mrežom. On je prije, platforma za oglašavanje", kazao je Paul Budnitz, izvršni direktor Elloa.
Podaci koje Ello koristi
Ello jamči da neće koristiti ili prodavati podatke korisnika, kao što to čini Facebook. Iz mreže napominju kako se neki podaci ipak skupljaju, primjerice, lokacija korisnika i vrijeme provedeno na društvenoj mreži, no ti se osnovni podaci ne koriste izvan mreže.
Nečija dob i spol su podaci koji se ne registriraju, a korisnici se također mogu anonimno prijaviti na Ello te pritom odlučiti koje će podatke uopće ispuniti. Drugim riječima, Ello je alternativa Facebooku, a njegovi tvorci tvrde kako se oni uopće ne natječu s tom društvenom mrežom, nego "rade nešto potpuno svoje".
No, zbog manifesta na početnoj stranici Elloa, mnogi ih smatraju glavnim oponentom Facebooka, no tvorci Elloa se s time ne slažu.
"Mi ne radimo protiv nikoga i ako posjetite našu stranicu, vidjet ćete manifest, s kojim se možete složiti, čime dobivate mogućnost stvaranja svog profila. Ukoliko se s njim ne slažete, sljedeći link vas vodi do Facebooka", kazao je Budnitz.
No, ostaje pitanje, kako će se Ello financirati s obzirom da je oslobođen reklama. Budnitz je istaknuo kako će društvena mreža naplaćivati dodatne opcije Elloa, primjerice stvaranje osobnih značajki profila, koje će se kupovati na sličan način kao aplikacije na pametnim uređajima.
Jedna od najpopularnijih usluga bi će mogućnost korištenja duplog korisničkog računa, koji omogućava kreiranje osobnog i poslovnog profila. Dakle, dodatno uređivanje profila za osobne potrebe je ono što se na Ellou naplaćuje, a u pitanju su iznosi od nekoliko dolara.
Jednostavni oblik profila na Ellou je "zauvijek besplatan".