Screenshot: YouTube
BEČ SE nada da će u subotu, kad u uštogljeni austrijski glavni grad u punom sjaju stigne Eurosong, blještavi eurovizijski karneval, uspjeti pokazati svoju novu liberalnu i srdačnu stranu.
Turisti povezuju Beč s klasičnom arhitekturom, skladateljima, Lijepim plavim Dunavom, tradicionalnim kavanama i imidžem konzervativne sredine koje se grad nastoji otresti.
"Beču pristaje novi imidž"
Beč je nedavno počeo promovirati svoju kulturu i carsko naslijeđe široj publici koja uključuje bogate LGBT turiste.
Pružanje gostoprimstva Eurosongu, kičastom pjevačkom natjecanju, osobito popularnom među homoseksualcima na kojem je lani pobijedio austrijski transvestit Conchita Wurst, trebalo bi pomoći toj strategiji.
"Mislim da Beču pristaje liberalni imidž, nije umjetan", kaže Ralph (49), njemački grafički dizajner koji je potrošio više od 1500 eura da bi došao na finale Eurosonga.
"Znamo da mnogi Austriju još uvijek vide kao staromodnu, dosadnu, ali ne i kozmopolitsku zemlju", rekla je glasnogovornica austrijske turističke zajednice Ulrike Rausch-Keschmann.
"Austrija izlazi iz mraka"
Beč je prošle godine dospio na svjetske naslovnice kad je iz slavne kavane Prueckel zbog ljubljenja na javnom mjestu izbačen lezbijski par. Neki austrijski konzervativni političari negodovali su i što osoba poput Conchite Wurst predstavlja naciju na Eurosongu. Ali pobjeda je preko noći pretvorila Conchitu u nacionalnu zvijezdu.
"Mislim da Austrija stvarno izlazi iz mraka", kaže 29-godišnji Ciaran Tuttiet iz Britanije. "Iskoristili su Conchitu za promociju i mislim da je to sjajno".
Grad je poznat i po svom Life balu, jednom od najvećih svjetskih dobrotvornih događaja za borbu protiv AIDS-a, kojemu su ove godine prisustvovali Charlize Theron, Sean Penn, Kelly Osbourne, Mary J Blige i, naravno, Conchita Wurst.
Austrijska je prijestolnica u povodu održavanja Eurosonga neke semafore programirala na način da se umjesto jednog spolno neutralnog lika na crvenom i zelenom svjetlu za pješake pokazuju istospolni parovi. Bečki turistički ured u organizaciju natjecanja uložio je 1,2 milijuna eura, a nada se prihodu od 26,5 milijuna.
Stručnjaci za turizam smatraju da će Eurosong trajno pozivino utjecati na Austriju, kao i njezinu pozitivnu sliku u svijetu. "Nema marketinške kampanje koja bi nam u tolikoj mjeri pridonijela tako pozitivnom imageu", naglašava Rausch-Keschmann.