NAJAVA Sonyjeve namjere da kupi Bungie za 3.6 milijardi dolara, još je jedna u nizu velikih kupnji koje će očito obilježiti i ovu godinu u industriji videoigara. Naime, Take-Two je započeo priču s kupnjom Zynge za 12.7 milijardi, ali Microsoft je nakon toga "zakucao" s rekordnom, 68.7 milijardi dolara teškom kupovinom Activision Blizzarda, a sveukupno, velike kompanije će, ako sve prođe, potrošiti 85 milijardi dolara.
Što se Bungieja tiče, Sony ne dobiva nužno samo super popularni Destiny već i studio koji bi, s FPS iskustvom koje vuku još od franšize Halo za koju su bili zaduženi sve do 2010., kompaniji mogao osigurati i potpuno novi ekskluzivni IP u žanru pucačina iz prvog lica koje Sony u ovom trenutku nema. Naime, čak i ako Call of Duty ostane na svim platformama, Xbox će i dalje biti glavno mjesto za tu franšizu, a Sony svoj FPS nema još od Killzonea koji je svoj put završio izlaskom PlayStationa 4.
Svi čekaju sljedeću veliku kupnju
I možda je stvar daleko jednostavnija pa se sve na kraju svede na Destiny koji će svoj put nastaviti na PS platformi, ali strategija očito postoji i Bungie je dio tog plana.
Čelni čovjek PlayStationa Jim Ryan za Gamesindustry.biz rekao je da kupnja Bungieja nije odgovor na velike poteze u 2022., ali teško je ne primijetiti da su sve Sonyjeve kupnje dio većeg trenda. Prošle godine kupili su Nixxes Software, Housemarque, Firesprite, Bluepoint Games i Valkyrie Entertainment dok je Microsoft pod svoj krov povukao ZeniMax Media/Bethesda, Double Fine Productionsi i s tom su pričom nastavili.
I ne radi se samo o Sonyju i Microsoftu. Meta je kupila hrpu VR studija, Electronic Arts je potrošio milijarde na Codemasters, Glu Mobile i Playdemic, a kineski Tenecent "skriva" se iza mobilne verzije Call of Dutyja, Honor of Kings, Pokemon Unite, vlasnici su Riot Gamesa (League of Legends), imaju 40 posto udjela u Epic Gamesu (Fortnite), a kupili su i Supercell (Clash of Clans).
Čeka se sljedeći korak. Hoće li Sony kupiti Square Enix da serijal Final Fantasy nastavi svoj put na njihovoj platformi, hoće li Microsoft kupiti Ubisoft, a Nintendo Sega Sammy? Još prošle godine sve bi to bilo malo navučeno, ali ove godine sve je moguće. Osim toga, Sony je najavio još većih akvizicija pa su sve mogućnosti otvorene.
Ako nisu bitne ekskluzive, što je bitno?
E sad, ono što svi ponavljaju je da ekskluzivni naslovi nisu konačni cilj. Bungie je čak naglasio da će Destiny i dalje biti dostupan na svim platformama, a nešto slično je rekao i Phil Spencer u slučaju Call of Dutyja. I sve je to možda točno, ali morate se zapitati zašto bi netko trošio milijarde dolara da priča ostane identična kao i prije kupnje?
Odgovor je, barem dijelom, u tome što su poručili iz Sonyja: "Vjerujemo da su svjetovi videoigara samo početak onoga što naši IP-jevi mogu postati". Sony je multimedijalni div koji pod sobom ima i golemi filmski studio, a Bungie je tvorac jednog od najpopularnijih SF univerzuma na svijetu koji je više nego spreman preseliti na druge medije. Točnije, učiniti isto ono što se događa s gomilom videoigara koje su ili će tek s konzola i računala preseliti na velika platna i TV ekrane (Assassin's Creed, Mortal Kombat, The Last of Us, The Witcher, Halo, Uncharted, Fallout, Resident Evil, Sonic, Super Mario, Minecraft, Tomb Raider, The Division, Metal Gear Solid, Mass Effect i mnogi drugi).
Sve ovo navedeno samo je dio ponude, a vjerojatno ne znamo za još mnogo toga što je u pripremi. I radi se o itekako ambicioznim projektima pred kojima je sjajna budućnost na nekom od postojećih streaming servisa u neprestanoj potrazi za novim sadržajem. Štoviše, Bungie je još prošle godine najavio da se namjeravaju širiti na druge medije.
Stoga, ako proširimo vidike dalje od "rata konzola", postat će prilično jasno u kojem se smjeru priča kreće. Na kraju krajeva, "rat konzola" je ionako istrošen i vizije lišen koncept koji od starta nije držao vodu. Na ovo je puno bolje gledati kao na "rat sadržaja", a sadržaj nisu samo videoigre već i sve povezano s njima. Tim više jer Bungie kupnjom neće postati dijelom PlayStation Studiosa već SIE (Sony Entertainment Interactive) što samo naglašava da im ekskluzive nisu primarna misao vodilja.
U tom slučaju je i bolje da se Destiny u budućnosti pojavi na što više platformi, a još 2019. obvezali su se na to da do 2025. objave još barem jednu igru koja nije Destiny pa i to može i ne mora biti ta PS ekskluziva o kojoj svi pričaju. Izvršni direktora Bungieja Pete Parsons 2020. otkrio je da u posljednje tri godine rade na više igara, a u travnju prošle godine procurila je informacija da rade i na novoj franšizi. To može biti i "kompetitivni PvP" o kojem se šuškalo ili čak "igra sa zabavnim likovima" o kojima se pisalo godinu dana ranije.
Vlasnici univerzuma
Bilo kako bilo, svi trenutni i budući projekti imaju luksuz stabilnog razvitka unutar sigurnosti koju pruža mega izdavač. Osim toga, razmjena iskustava unutar "PS obitelji" svakako će im pomoći jer Insomniac, Naughty Dog i Sony Santa Monica rade vrhunski posao, a njihovi konačni proizvodi su vrlo ispeglane igre koje podižu letvicu i postavljaju nove standarde unutar industrije.
Iz Parsonsovih riječi prilično je jasno koji je plan, a Sony je savršena opcija za to.
Kad se sve zbroji i oduzme, budućnost je jako svjetla za vlasnike konzola, ali to nije bilo ni upitno. Sve ide prema tome da konkretna platforma ubuduće neće biti presudna kao što je to bio slučaj do sad. Da, bit će ekskluziva i vremenski ograničenih ekskluziva, ali živimo u vremenima franšiza i univerzuma, a pod sobom imati potencijalno velike franšize koje mogu dominirati ne samo u industriji videoigara već i u kinima i na streaming servisima, itekako je poželjno.