Filmski promašaj koji je dokazao da je publici dosta superheroja

Screenshot: YouTube

SUPERHEROJSKI film The Marvels (u Hrvatskoj distribuiran pod naslovom Marveli) u kinima se počeo prikazivati 10. studenoga 2023. godine kao nastavak filma Captain Marvel te kao svojevrsna točka u kojoj se spajaju filmovi i serije Marvelovog filmskog svemira (MCU).

No, umjesto da potvrdi snagu brenda koji je punih deset godina vladao kino blagajnama i pop-kulturom, film je postao Marvelov prvi veći neuspjeh i označio trenutak u kojem se počelo postavljati pitanje: je li publici dosta superheroja?

Radnja koja se pokušala osloniti na serije

Priča prati Carol Danvers, Kamalu Khan i Monicu Rambeau - tri heroine čije se moći neočekivano isprepliću, što ih prisiljava na zajedničku misiju kako bi spriječile novu galaktičku prijetnju.

Ideja o suradnji ove tri junakinje mogla je biti snažan adut filma, no Marveli su imali ključan problem: velik broj gledatelja nije pogledao igrane Disney+ serije (WandaVision, Ms. Marvel, Secret Invasion) na koje se priča izravno nadovezuje.

To je dovelo do toga da se film više doima kao epizoda u seriji, nego kao cjelina za sebe. Nije bilo dovoljno kontekstualnih mostova za publiku koja prati samo filmove, a upravo je ta publika godinama bila temelj Marvelovog uspjeha.

Marveli istovremeno pokušavaju biti komedija, akcijska avantura i tinejdžerski film. Rezultat je vizualno šaren, ali tonom neujednačen uradak koji ne dopušta niti jednom segmentu da se razvije do kraja. Akcijske scene dolaze brzo, humor je često forsiran, a emocije ostaju plitke jer film nikada ne pronađe trenutak za stvarnu izgradnju likova.

U moru ekraniziranih superjunaka, publika je očekivala jasniji razlog zašto bi baš ovi likovi trebali biti “sljedeća velika stvar”, no film im nije dao odgovor na to pitanje.

Početak nove ere za Marvel

Iako je MCU bilježio uspone i padove i ranije, Marveli su bili prvi ozbiljan financijski sunovrat. Uz zaradu od 206 milijuna dolara na produkcijskom budžetu od 307 milijuna, ovaj film nosi titulu najvećeg “box-office flopa” produkcijske kompanije Marvel Studios. Publika je jasno poslala poruku: brend više nije sam po sebi dovoljan.

Time se otvorilo pitanje o krajoliku superherojskih filmova u cjelini. Marveli su postali simbol trenutka u kojem je industrija shvatila da publika više ne želi beskrajne nastavke, spin-offove, crossover koncepte i sadržaj koji funkcionira samo ako ste pratili sve dosadašnje projekte.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.