OTPOR zraka raste kvadratno s brzinom, a time rapidno skače i potrošnja goriva.
Zakon kaže da autocestom ne smijete voziti brže od 130 km/h, a optimum s gledišta potrošnje goriva još je niži.
Većina automobila može postići maksimalnu brzinu od 170 km/h, a nerijetko i više. Optimalno za motor i potrošnju je osjetno niže, a pritom je važno i da ne ubrzavate naglo. Generalno je pravilo da ubrzate što prije, prebacite u najvišu brzinu, vozite do 90 km/h i održavate okretaje motora od 1500 do 2500 o/min, piše Revija HAK.
Međutim, što je s autocestom? Njemački TÜV tu savjetuje vožnje brzinama do 80% maksimalne brzine. Dakako, na cestama gdje je ograničenje 130 km/h, jasno je da se više od toga ne smije. Automobil koji ima maksimalnu brzinu 150 km/h trebao bi stoga ostati u rasponu brzina između 105 i 120 km/h.
>> Donosimo sve tajne kako osjetno smanjiti potrošnju goriva
Ponovimo još jednom procjenu njemačkog autokluba (ADAC) koji je izračunao za automobile srednje klase da pri vožnji od 160 km/h troše do dvije trećine više goriva nego pri 100 km/h.
Uz maksimalnu brzinu, postoji još niz trikova za snižavanje potrošnje goriva, o čemu smo već pisali. Zlatno je pravilo da se vozi smirenijim ritmom, bez naglih ubrzavanja i kočenja, kao i da se brzina planira, posebno ako vozite na tempomatu cestom s dosta uspona.