Žele biti novi Volkswagen. Spremaju veliki proboj u Europu

Foto: EPA

Dionice kineske kompanije Zeekr (Zhejiang Zeekr Intelligent Technology Co.) porasle su u petak na burzi u New Yorku gotovo 35 posto iznad početne cijene istaknute u javnoj ponudi pa se radi o snažnom startu tog proizvođača električnih vozila na američkom tržištu kapitala i ujedno prvom velikom američkom debiju jedne tvrtke sa sjedištem u Kini od 2021. godine, piše Forbes.

Ironično, kako piše Reuters, događa se to u vrijeme kada administracija predsjednika Joea Bidena planira povećati carine na uvoz kineskih vozila u Sjedinjene Države.  

Zeekr je zapravo marka električnih vozila Geely Automobile Holdings u vlasništvu kineskog milijardera Erica Lija (ili, drugim imenom, Li Shufu). U vlasništvu također ima švedski Volvo Cars i britanski Lotus. Zeekr je osnovan 2021. kako bi zadovoljio rastuću kinesku potražnju za premium modelima i od tada je isporučio gotovo 200.000 automobila, većinom u Kini.

Žele biti novi Volkswagen

Conghui An, izvršni direktor Zeekra i predsjednik Geelyja, izjavio je da Geely teži postati Volkswagen grupa u sadašnjoj eri automobila pogonjenih novom energijom, uspoređujući svoju tvrtku s vodećim europskim proizvođačem automobila, prenosi Reuters. Unutar Geelyja, misija Zeekra je pak baviti se segmentom tržišta luksuznih električnih vozila, rekao je.

Referenca na Volkswagen grupu odnosi se vjerojatno na njenu borbu za titulu najveće (najprodavanije) automobilske grupacije na svijetu, a svoje visoke prodajne rezultate ona ostvaruje zahvaljujući nekoliko različitih, specijaliziranih automobilskih marki.   

Zeekr je ušao na europsko tržište u prosincu prošle godine prvim isporukama u Nizozemsku, a ove godine nastoji napraviti veliki proboj u Europi, prenose mediji, te biti dostupan u još pet zemalja – Njemačkoj, Francuskoj, Norveškoj, Danskoj i Švedskoj. Električni automobili Zeekr bit će dostupni i na 38 tržišta jugoistočne Azije i Bliskog istoka do kraja 2024.godine, najavljeno je.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.