VRLO ZANIMLJIV test organizirao je Citroën. Naime, vodeći se saznanjem kako je sposobnost mirnog poduzimanja dugih putovanja jedna od glavnih prepreka usvajanju električnih modela, odlučili su napraviti jednostavan test.
Odlučili su saznati koliko treba električnom automobilu da prijeđe udaljenost od 1000 km, ali uzimajući u obzir sve kriterije: kapacitet baterije, potrošnju energije, odnosno brzinu punjenja. Dijelom se se vodili i činjenicom kako su brojni proizvođači električnih automobila, kako bi povećali domet svojih vozila, opremili ih težim i skupljim baterijama koje troše više energije.
Citroën je surađivao s UTAC-om, globalno priznatom grupom u području automobilskih testova, validacija i certifikacija. Pitanje koje im je postavljeno bilo je jednostavno: koliko vremena je potrebno da se prijeđe 1000 km električnim vozilom, točnije ë-C4X?
To je pitanje s kojim se kupac suočava kad pogleda specifikacije: veličina baterije, certificirani domet, težina, brzina punjenja itd., a bez potpunog razumijevanja kako se to provodi u korištenje u stvarnom svijetu.
Kako bi osigurao referentne točke, UTAC je dobio zadatak provesti test pod strogo sličnim uvjetima gdje su u usporedbi bila vrlo slična konkurentska vozila: Renault Mégane e-Tech, Volkswagen ID 3 i MG 4. Mjesto testiranja bila je staza Circuit de Mortefontaine, 50-ak kilometara udaljena od Pariza, što znači da u jednadžbu nisu ulazili uvjeti na prometnicama.
I konačno, Citroën ë-C4 X pokazao se kao najbrži u dovršavanju 1000 km s ukupnim vremenom, uključujući punjenje, od 11 sati i 57 minuta. Njegovim je konkurentima za istu udaljenost trebalo između 14 i 67 minuta više. Rezultati su, dakle, uvjetovani nižom potrošnjom energije i optimiziranim vremenima punjenja.
S obzirom na to da je test organizirao i financirao Citroën, naravno da ne možemo biti u potpunosti sigurni u objektivnost kriterija, stoga nećemo niti otkrivati poredak, ali je vrlo pohvalno vidjeti da se u "svakodnevni" jezik prevode širokoj javnosti vrlo teško shvatljivi pojmovi vezani za električna vozila.