VOLKSWAGEN Multivan T7, koji je u ponudi od 2021. godine, sada dolazi s novim elektrificiranim pogonom na sve kotače u plug-in hibridnoj verziji, kombinirajući udobnost i praktičnost s naprednom tehnologijom.
Ovo je definitivno nešto što će zanimati velike obitelji i poslovne subjekte. Volkswagen je u gospodarskom segmentu odavno dokazana priča, a u novoj eri mobilnosti i kombiji dobivaju neki novi smisao. Uz dobru kalkulaciju, ovakva izvedba može biti "dobra matematika" nakon nekog vremena.
Pogled izvana donosi prepoznatljiv potpis marke iz Wolfsburga. Dizajnerski, Multivan oživljava klasu većih jednovolumenskih automobila koji posebno atraktivno izgleda kao ovaj testni model u dvobojnoj boji u doplati vrijednoj 2673 eura. Prednji dio krase prepoznatljiv IQ. LIGHT LED potpis kroz cijelu širinu maske, a potpuni dojam zaokružuju Toshima 18-colni naplatci.
Multivan je kombi vrhunskih putnih osobina dug 4973 mm, a s visinom od 1909 mm, zbog tih 9 mm ulazi u drugu kategoriju vozila. Detalj koji je, recimo, niža V-klasa "bolje odradila" pa vožnja na autocesti ipak donosi različite računice u odnosu na ta dva modela
Pogonski sklop čini trio motora: dva elektromotora (85 kW na prednjoj i 100 kW na stražnjoj osovini) te 1,5-litarski benzinski motor s turbo punjačem koji doprinosi sa 130 kW (177 KS). Ukupna snaga u sinergiji iznosi 180 kW (245 KS) s okretnim momentom od 350 Nm. Čak i kad ostane bez struje, Multivan je potentan pogotovo uz "boost" opciju, a opet pričamo o kombi vozilu s masom od 2219 kilograma.
Baterija kapaciteta 19,7 kWh omogućila nam je vožnju na električni domet od oko 90 kilometara, a može se puniti i na brzim punjačima snagom do 50 kW. Hibridna potrošnja prema proizvođaču iznosi 0,9 l/100 km, dok je realnost benzinskog motora bez električne pomoći oko 8,2 l/100 km.
Unatoč spomenutim gabartima, Multivan postiže najveću brzinu od 192 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,7 sekundi. Raspodjela snage između osovina je promjenjiva, a Multivan ima opciju aktiviranja stalnog 4Motion pogona na sve kotače za zahtjevnije terene.
Kretanje je glatko i tiho, a prebacivanje između pogonskih načina rada gotovo neprimjetno. Iako je ovjes relativno mekan zbog udobnosti, na zavojima je primjetno naginjanje karoserije, ali podesivi ovjes pomaže zadržati stabilnost.
Unutrašnjost je iznimno prilagodljiva s tračnim sustavom za stražnja sjedala. Srednji i stražnji red mogu se pomicati, okretati za 180 stupnjeva, a od središnje konzole može nastati praktičan stol. Klizna vrata olakšavaju pristup stražnjem dijelu, dok veliki prtljažnik s električnim mehanizmom otvaranja nudi dodatnu praktičnost. Jedina zamjerka je nedostatak naslona za ruke u drugom redu sjedala. Zapravo je neobično da Nijemci to nisu odradili.
Digitalna instrumentna ploča i komunikacijski zaslon s jasnom grafikom upotpunjuju vozačev radni prostor, iako upravljanje pojedinim sustavima zahtijeva upoznavanje sa strukturom izbornika. Kroz naš test nismo primjetili nikakvo sporije učitavanje ili nešto slično u sustavima.
Specifičnost novog doba donosi nam prestižne kombi modele poput Multivana. Nova T7 generacija zapravo nas sve još mora naviknuti na prisutnost kabela i potrebu za punjenjem. Iako je vožnja na struju i solidan doseg zapravo odlična kalkulacija na duge staze. Osim ugode, to je vožnja u korak s vremenom. A takva vožnja počinje od 65.398 eura u Life paketu. Usporedbe radi, isti paket opreme i 2.0 TDI DSG stoji 56.024 eura. Papir i olovku u ruke i krenite u svoju računicu.