Vozači 70+ u Velikoj Britaniji pred gubitkom dozvole zbog jednog testa

Foto: Shutterstock

PROMJENE zakona potaknute su osjetnim porastom teških prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači stariji od 60 godina.

Vozači u Velikoj Britaniji stariji od 70 godina uskoro bi mogli biti zakonski obvezni prolaziti očne preglede svake tri godine ako žele zadržati vozačku dozvolu. Novi prijedlog dio je šireg paketa mjera za poboljšanje sigurnosti na cestama i smanjenje broja poginulih i teško ozlijeđenih u prometu.

Trenutno je Velika Britanija jedna od samo tri europske zemlje koja dopušta vozačima da sami prijavljuju probleme s vidom koji utječu na vožnju. Prema novom planu, stariji vozači koji ne prođu test vida izgubili bi pravo na vožnju. Vozači stariji od 70 godina već sada moraju obnavljati vozačku dozvolu svake tri godine.

Na promjenu i pooštravanje zakona vlasti su potaknule poražavajuće statistike. Prema pisanju lista The Times, broj vozača starijih od 60 godina uključenih u nesreće s poginulim ili teško ozlijeđenim osobama porastao je za 47% od 2010. godine.

Planiraju se i druge mjere

Vlada planira smanjenje dopuštene razine alkohola u krvi. Granica za Englesku i Wales mogla bi se sniziti s 0,8 na 0,5 promila, što bi ih uskladilo sa Škotskom i većinom Europe. Mjera je usmjerena na smanjenje broja nesreća povezanih s vožnjom pod utjecajem alkohola, koje su u 2022. dosegnule najvišu razinu u posljednjih 13 godina.

Predlažu se i dodatne mjere koje bi proširile ovlasti policije. Umjesto sadašnjih obveznih krvnih testova, policiji bi bilo dopušteno koristiti testove sline uzete na cesti kao dokaz za kazneni progon vozača pod utjecajem droga. Nadalje, kazne za vožnju bez osiguranja mogle bi biti povećane, a cilj je suzbiti porast tzv. "ghost" registarskih pločica koje kamere za automatsko prepoznavanje ne mogu očitati.

Predsjednik britanskog automobilskog kluba AA, Edmund King, istaknuo je da bi nove mjere mogle značajno smanjiti broj poginulih i teško ozlijeđenih na cestama. "U drugim zemljama, poput Australije i Kanade, slične mjere za mlade vozače smanjile su broj smrtnih slučajeva i teških ozljeda između 20 i 40 posto. Kada bi se u Velikoj Britaniji postigli slični rezultati, to bi značilo najmanje 58 spriječenih smrti i 934 ozbiljne ozljede svake godine," rekao je King.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.