Volvo XC60 i XC90 će biti "Made in USA"?

Foto: Volvo

Švedski automobilski div Volvo našao se u nezavidnoj poziciji usred novog trgovinskog okruženja opterećenog carinama, što bi moglo dovesti do velikog zaokreta - preseljenja proizvodnje dva najpopularnija SUV modela na američko tlo.

>> Dvije greške koje su skupo stajale Volvo

Prema pisanju Automotive Newsa, koji se poziva na dva neovisna izvora upoznata s planom, Volvo ozbiljno razmatra pokretanje proizvodnje svojih najprodavanijih crossovera, modela XC60 i XC90, u tvornici smještenoj u Ridgevilleu, u Južnoj Karolini. Cilj je ublažiti teške posljedice koje carine predsjednika Trumpa imaju na njihove uvezene automobile.

Proizvodnja manjeg modela XC60 navodno bi trebala započeti u siječnju 2027., dok bi veći XC90 s proizvodne trake trebao početi silaziti u listopadu 2028. godine. Volvo u SAD-u očekuje godišnju proizvodnju od oko 60.000 primjeraka modela XC60 i 50.000 modela XC90, čime bi se gotovo u potpunosti iskoristio kapacitet tvornice od 150.000 vozila godišnje.

Ovaj potez ima i snažno komercijalno uporište. Podaci o prodaji za prvu polovicu 2025. pokazuju da su upravo XC60 i XC90 apsolutni bestseleri u SAD-u. S 21.907 prodanih XC60 i 19.748 prodanih XC90, ova dva SUV-a zajedno čine čak 64% ukupne prodaje tvrtke u Americi.

Financijski pritisak i nužna štednja

Vijest o selidbi proizvodnje dolazi u trenutku dok se Volvo suočava sa značajnim financijskim poteškoćama. Kako izvještava Bloomberg, automobilska divizija tvrtke nedavno je zabilježila otpis imovine u vrijednosti od 11,4 milijarde švedskih kruna (oko 1,2 milijarde dolara). Glavni razlozi su kašnjenja u razvoju ključnih električnih modela i sve veći troškovi nametnuti carinama.

Volvo probleme izravno povezuje s električnim SUV-om EX90 i limuzinom ES90. Povećani troškovi razvoja umanjili su očekivanu dobit od modela EX90, dok su carine učinile prodaju modela ES90 na američkom tržištu praktički neisplativom, ugrozivši pritom i profite na tržištu EU.

"S obzirom na razvoj tržišta, poput uvoznih carina u SAD-u, kašnjenja u lansiranju modela EX90 i strateške prioritete ulaganja, morali smo revidirati naše procjene o prodajnim količinama. To je rezultiralo nižom profitabilnošću od planirane", pojasnio je Fredrik Hansson, financijski direktor Volvo Carsa.

Kao odgovor na krizu, izvršni direktor Hakan Samuelsson najavio je program štednje po uzoru na Nissan, s ciljem uštede veće od 18 milijardi kruna (oko 1,85 milijardi dolara).

Plan uključuje i otpuštanje 7% globalne radne snage, odnosno oko 3000 zaposlenika. Ove drastične mjere dolaze nakon što je operativni prihod tvrtke u prvom kvartalu pao za čak 60%, a trebale bi stabilizirati poslovanje u eri oštrih carina i usporavanja potražnje za električnim vozilima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.