Minucioznost, održivost, oporaba… sve su to pojmovi koji se vežu za Skandinaviju, pa tako i švedskog automobilskog diva Volvo. Stoga ne čudi što su upravo ti pojmovi često korišteni na hrvatskoj promociji njihovog najnovijeg i jednog od najmanjih modela u ponudi: potpuno električnog kompaktnog SUV-a oznake EX 30.
I zaista, za izradu šasije i karoserije vozila koriste se reciklirani metali, oblozi unutrašnjosti velikim su dijelom napravljeni od PET ambalaže, a tkanina kojom je presvučena unutrašnjost automobila dobiva se od starih, odbačenih jeans hlača. Međutim, EX 30 sve je samo ne skup recikliranih detalja: riječ je o supermodernom automobilu koji bi mogao napraviti popriličan nered u svom segmentu.
Naime, dužinom od oko 4.2 metra EX 30 ulazi u segment vrlo popularnih gradskih SUV-ova, kao što su VW T-Roc i Opel Crossland, gdje u premium podsegmentu vladaju Audi Q2 i BMW X2. Zanimljivo je kako cijenom bazne verzije od 40.709 eura novi Volvo nije znatno skuplji od performansama i opremom odgovarajućih benzinskih ili dizelskih verzija spomenutih konkurenata, a upravo je to revolucija. Još nikada električni automobil nije konkurirao i cijenom suparnicima u svom segmentu, a možemo reći da ima još puno argumenata na svojoj strani. Tako bazičnu verziju pogoni motor s 272 KS, koji automobil do stotke potjera za 5,6 sekundi, a sa standardnom baterijom može proći 344 km. Baterijom većeg kapaciteta doseg se povećava na respektabilnih 476 km. Oni željni performansi mogu odabrati verziju s dva motora, gdje svaki pokreće jednu osovinu, a ukupnih 428 KS čini performanse doslovno sportskima. Ubrzanje do 100 km/h traje svega 3.6 sekundi, a s punom baterijom moguće je prijeći 450 km. Doduše, to će vas zadovoljstvo koštati nešto više od 51 tisuće eura. Ovdje valja napomenuti i kako "obične" baterije nemaju u sebi rijetke metale poput mangana i kobalta, što smanjuje cijenu i pridonosi održivosti samog vozila.
Svi podaci o radu automobila mogu se pročitati na središnje postavljenom displeju promjera 12.3 inča, koji je jednostavno kontrolirati s vozačke pozicije. Određenim funkcijama se upravlja i putem multifunkcionalnog volana. Nije potrebno ni spominjati kako je povezivost s mobilnim uređajima maksimalna: automobil može puniti mobitele, a ugrađena SIM kartica omogućuje povezanost i telemetriju po 5G standardu. Tako se elektronika automobila može osvježavati u realnom vremenu te u Volvu tvrde kako će EX 30 - kako vrijeme prolazi - biti sve pametniji.
Konačno, Volvo nije zaboravio na svoju najvažniju značajku, a to je sigurnost. Broj sustava i senzora koji mogu predvidjeti kriznu situaciju, automatski na nju reagirati i odabrati najsigurnije rješenje za vozača i putnike gotovo je nevjerojatan: automobil ima pet kamera, po šest senzora za automatsko parkiranje sprijeda i straga i još po dva bočno, čak i sustav koji prilikom otvaranja vrata upozorava dolazi li straga - primjerice - biciklist.
Novi je EX 30 moguće naručiti već sada, a isporuke prvih vozila očekuju se do sredine sljedeće godine.