PRODAJA na tržištu novih automobila je drastično pala.
Prema izvještaju Europske udruge proizvođača automobila (ACEA), prodaja je u listopadu u Europskoj uniji iznosila 665.001 vozilo, što je pad od čak 30.3% u odnosu na prošlogodišnji listopad. Četiri najveća tržišta imaju dvoznamenkasti pad, i to Italija (-35.7%), Njemačka (-34.9%), Francuska (-30.7%) i Španjolska (-20.5%).
Pritom je ogroman teret krize uzrokovane nedostatkom čipova podnio Volkswagen, koji je već u nekoliko navrata morao prekidati proizvodnju. Pad isporuka na razini cijele VW grupe je iznosio 42%, čime je koncern pao na drugo mjesto s 165.309 prodanih primjeraka. Pretekao ga je koncern Stellantis, koji je u istom razdoblju pao za "samo" 32% i uspio prodati 165.866 primjeraka. Neznatno, ali ipak više od Volkswagena.
Podsjetimo, Volkswagenova tvornica u Wolfsburgu je zbog nedostatka čipova smanjila proizvodnju na razinu one iz 1958. godine. Pritom valja imati na umu da u Volkswagenu trenutno potiču proizvodnju profitabilnih modela, pa je tako Porscheu uskraćena neugodnost nedostatka čipova te je čak i povećao proizvodnju, i to za 13%.
Gledamo li ljestvicu najprodavanijih modela, postaje jasnije koliko su velike turbulencije na tržištu. VW Golf, koji je donedavno bio najprodavaniji europski model, pretprošlog je mjeseca pao na drugo mjesto, a sada je ispao i iz top 10.
Prema podacima JATO Dynamicsa, najprodavaniji model u listopadu u Europi je bio Peugeot 2008 s 18.109 prodanih primjeraka, dok je na drugo mjesto stigao Renault Clio (14.639 p.p.), a treća je Dacia Sandero (14.034 p.p.). U top 5 su ušli još Peugeot 208 na četvrtom i Ford Focus na petom mjestu.