SVOJEDOBNO najprodavaniji model u Europi i najpopularniji kompakt, po svemu sudeći, neće dobiti nasljednika.
Već se dolaskom osme generacije dalo naslutiti kako su najbolja vremena Golfa iza nas. Predstavljen u sjeni električnog ID.3, Golf 8 je izgubio primat na tržištu kompakta. Rast cijena, suton dizelaša i sve brojnija konkurencija učinili su svoje, a sada toga postaju svjesni i u Volkswagenu.
Prvi čovjek marke Thomas Schäfer u intervjuu za njemački Welt jasno je rekao koji su nepremostivi problemi stavljeni pred Golfa. "Morat ćemo vidjeti je li vrijedno razvijati novi automobil koji ne može na tržištu izdržati sedam ili osam godina“, rekao je Schäfer i naglasio kako je takva priča "ekstremno skupa“.
Schäfer je već ranije naglasio kako rast troškova povezanih s razvojem motora s unutrašnjim izgaranjem te još strože emisijske norme ne idu u prilog novih modela pogonjenih klasičnim motorima. U manjim segmentima električna vozila su bolji izbor jer se očekuje niža cijena od ekvivalentnog modela na benzin ili dizel, mišljenja su u Volkswagenu. Uostalom, Schäfer je već ranije rekao kako će zbog strožih emisijskih normi modeli pogonjeni fosilnim gorivima poskupjeti od 3000 do 5000 eura.
Aktualna generacija Golfa na tržištu je prisutna od 2019. godine, a ako uračunamo vjerojatno facelift za 2023. ili 2024. godinu, aktualni model bi mogao opstati sve do 2028. godine. Pridodamo li tome činjenicu da su se članice EU obavezale ukinuti prodaju klasično pogonjenih automobila do 2030. godine, razvoj novog modela je manje izgledan.
Ipak, Volkswagen je u ožujku prošle godine potvrdio kako će nove generacije doživjeti brojni klasični modeli među kojima su Golf, T-Roc,Tiguan i Passat, što bi moglo značiti da vrata novom Golfu još nisu potpuno zatvorena.
Kad su pak električni modeli u pitanju, najjeftiniji ID.2 s projiciranom cijenom od oko 25.000 eura na tržište bi trebao stići 2025. godine. Radi se o cijeni vrlo bliskoj aktualnom Golfu. Dodamo li tome doseg od bar 350 km te ekvivalentnu prostornost, upravo bi taj model u paru s ID.3 mogao presuditi Golfu.
Ako mislite da će Volkswagenu biti teško ugasiti legendarno ime koje je na autosceni od 1974. godine, sjetite se da je bez puno sentimenta ranije već ugasio još dugovječnije i poznatije ime (Beetle). Šansi za Golfa još ima - Schäfer je rekao kako će konačna odluka biti donesena u narednih 12 mjeseci.