Premda je Volkswagen najavio povratak električnog Golfa do kraja desetljeća, čini se da projekt nailazi na ozbiljne prepreke. Glavni krivac su visoki troškovi prenamjene tvornice u Wolfsburgu, koji bi mogli odgoditi lansiranje devete generacije popularnog modela, piše motor1.com.
Pozivajući se na izvore unutar tvrtke, Bloomberg navodi kako Volkswagen trenutno nema dovoljno sredstava za nadogradnju svog glavnog pogona u Njemačkoj. Zbog toga se investicija mora "odgoditi za kasnije razdoblje potrošnje", što bi moglo rezultirati kašnjenjem od čak devet mjeseci.
Slična sudbina zadesila je i električni T-Roc. Prema istim izvorima, proizvodnja ovog kompaktnog crossovera, koji će se također sklapati u Wolfsburgu, odgođena je te se očekuje da krene tek nakon početka proizvodnje električnog Golfa.
Ova odgoda izravno utječe i na aktualnu, osmu generaciju Golfa. Volkswagen je planirao preseliti proizvodnju modela Mk8 u Meksiko od 2027. godine, no sada se čini da će se hatchback i karavan nastaviti proizvoditi u Wolfsburgu dulje od planiranog, sve dok tvornica ne bude spremna za tranziciju na električna vozila.
Nadolazeći Golf bit će jedan od prvih modela VW Grupe temeljen na potpuno novoj platformi SSP (Scalable Systems Platform). Iako je primarno dizajnirana za električna vozila, ova arhitektura može podržati i motore s unutarnjim izgaranjem, ali samo kao generatore za povećanje dosega. Platforma SSP postat će okosnica buduće električne ponude koncerna, a u slučaju Golfa, Volkswagen surađuje s Rivianom na razvoju "softverski definiranog automobila".
Važno je napomenuti da povratak električnog Golfa neće značiti kraj za trenutni model. Iz VW-a su nagovijestili da bi osma generacija mogla ostati u prodaji još cijelo desetljeće, sve do planirane zabrane prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem u EU. Ipak, ta odluka nije konačna jer se revizija zakona očekuje do kraja godine, a pritisak automobilske industrije mogao bi produljiti život klasičnim motorima i nakon 2035. godine, vjerojatno u obliku plug-in hibrida.
Bez obzira na izazove, Volkswagen mora požuriti s lansiranjem električnog Golfa jer tržište električnih vozila u Europi bilježi snažan rast. Prema podacima ACEA-e, do srpnja ove godine električni automobili činili su 17,4 posto ukupnih isporuka, što je značajan porast u odnosu na 13,8 posto iz istog razdoblja lani.
U međuvremenu, nekad nedodirljivi Golf gubi na popularnost. Interni dokumenti, u koje je Reuters imao uvid, otkrivaju da je proizvodnja s više od milijun primjeraka u 2015. godini pala na samo 300.000 prošle godine, a ove bi godine mogla pasti na 250.000. Dio razloga za pad leži i u internoj konkurenciji, jer je T-Roc, Golfova crossover inačica, preuzeo značajan dio prodaje.