MODERNE tehnologije i elektrifikacije donose mnoge blagodati, ali ne i kad su u pitanju sportski automobili.
Tu Porsche nije izuzetak. S jedne strane je odlučio prihvatiti elektrifikaciju, a s druge želi zadržati agilnost i vozne osobine aktualnih modela. S obzirom na rast mase koju električni pogoni redovito donose, to je veliki problem.
Mnogi sportski automobili već su probili granicu od 4000 lb ili oko 1815 kg, a neki teže i puno više. Kad je Porsche u pitanju, masa ne smije ići u nebo, barem dok je tu Frank Moser.
On je u intervjuu za The Drive rekao da ako mora birati između manje mase i većeg dosega, uvijek bira manju masu. Usprkos tomu što su 718 i 911 dobili na težini, još uvijek su to automobili iz lake kategorije.
"Ne želimo osvojiti prvenstvo u električnom dosegu", rekao je Moser, govoreći o izazovu projektiranja električnih 718 Boxstera i Caymana, "jer moramo uravnotežiti omjer između mase i dosega."
"Definitivno nam treba dobar doseg, ali to nije auto za vožnju od Münchena do Hamburga", nastavio je. "Bit će to prikladan raspon, ali kao što sam rekao, najvažnije mi je zadržati nisku masu sportskih automobila s dvoja vrata, čak i uz elektrifikaciju", jasan je Moser.
Jasno je kako baterija od 100 kWh ne donosi dvostruko veći doseg od baterije kapaciteta 50 kW. Međutim, tu se radi o ogromnom povećanju mase koji narušava performanse, ali i ograničava optimizaciju forme u cilju postizanja vozne dinamike. Ubrzanje, kočenje i prolazak zavoja samo su neke od stavki koje tangira povećana masa vozila.
Upravo zato je i Moser svjestan Chapmanove ideje Lotusa "pojednostavi i dodaj lakoću“, pa zaključuje da "masa mora biti što niža. Ne možemo napraviti sportski auto s dvoja vrata težak dvije tone“.
"911 je vrlo poseban, on je ikona", rekao je Moser. "Za mene je najvažnije održati automobil laganim, učiniti ga stvarno sjajnim sportskim automobilom, a to je priča o 911 za budućnost."