U jednoj zemlji BMW X2 ima početnu cijenu od 168.000 eura

Foto: BMW

AKO ste mislili da su u Hrvatskoj porezna davanja velika, razmislite još jednom. 

Primjera radi, BMW X2 u Hrvatskoj kreće izvedbom sDrive20i koji uz pomoć 1.5 benzinca nudi 156 KS u kombinaciji automatskog mjenjača. Cijena takve izvedbe je prema aktualnom cjeniku oko 45.500 eura, a približno ista cijena vrijedi i na njemačkom tržištu.

Tri puta skuplji nego u Njemačkoj

Mnogi će pritom zaključiti kako se radi o pretjeranom iznosu za ono što je ponuđeno, no i to je čak tri puta manje u odnosu na jednu azijsku državicu. Naime, u Singapuru je cijena ovog modela tri puta veća. I ne samo to, početak ponude je sDrive16i M Sport kojeg pokreće isti trocilindraš, ali sa svega 122 KS.

Ovako motorizirani X2 do 100 km/h treba preko 10 sekundi, posustaje na nešto manje od 200 km/h, a prosječno troši 6. l/100 km. Nije impresivno, ali u Singapuru stoji kao pravi supersportski bolid. Tamošnji kupci platit će ga nevjerojatnih 244.888 SGD ili oko 168.000 eura. Najjeftiniji BMW je 116i i ima cijenu od oko 138.000 eura.
U takvom ozračju slaba je utjeha da se radi o bogato opremljenoj izvedbi s uključenom navigacijom, dvozonskom klimom.

Bez COE nema kupovine automobila

Naime, singapurska vlada posljednjih godina nastoji destimulirati prodaju novih automobila. Malena azijska otočna država sa 7867 stanovnika po četvornom kilometru je druga najgušće naseljena država, odmah iza Monaka. Stoga ne čudi što je broj automobila limitiran na oko 950.000 primjeraka. 

Grad-država uveo je 1990. godine 10-godišnji sustav certifikata o pravu na posjedovanje (COE) kao mjeru protiv gužvi u prometu. Broj dostupnih novih COE-ova ovisi o tome koliko s cesta nestane starijih automobila. Stanovnici Singapura moraju imati COE ako žele kupiti vozilo, problem je što im se cijena u samo nekoliko godina učetverostručila.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.