EUROPSKA autoindustrija već osjeća pritisak kineske konkurencije, a nje izgleda neće ostati pošteđeni ni najbolji, uključujući Teslu, Porsche i Ferrari.
GAC Aion Hyper SSR je jedno od najjačih kineskih oružja. Automobil je to o kojem smo već izvještavali, a više od samih performansi iznenadila je cijena, odnosno omjer onoga što nudi i cijene. I dok su neki mislili kako će ovaj jedinstveni bolid ostati rezerviran za domaće tržište, desilo se suprotno.
Ne samo da je stigao u Europu, već je europska premijera odrađena u Italiji. SSR koji mnoge vizualno podsjeća na Hondu NSX predstavljen je u GAC-ovom razvojnom i dizajnerskom centru u Milanu. I premda nema (još) naznaka da će se uskoro naći u prodaji u Europi, šefovi Ferrarija, Porschea, pa i Rimca bili bi naivni kad bi mislili da automobili poput SSR-a nemaju ambicije pronaći kupce izvan granica Kine.
>> Kineski bolid nudi performanse Rimčeve Nevere po deset puta nižoj cijeni
Podsjetimo, SSR s karoserijom od karbona u duljinu mjeri 4538 mm, a visok je 1238 mm, što ga čini nešto kraćim i višim od Nevere. Pogon čini konfiguracija s tri elektromotora ukupne snage 1225 KS. Iako je to osjetno manje od Nevere, iz GAC-a poručuju kako njihov auto postiže 100 km/h za 1.9 sekundi, a maksimalna brzina je 250 km/h.
Kabina je u potpunosti izrađena od reciklirajući održivih materijala, a to znači kako nema ničeg životinjskog porijekla. S druge strane tu je standardan digitalni kokpit s 8.8-inčnim sučeljem i većim 14.6-inčnim zaslonom infotainmenta.
I sad ide ono najveće iznenađenje, a tiče se cijene. Ovaj automobil doista kreće cijenom od oko 178.000 USD za nešto slabiju ulaznu izvedbu, odnosno 233.000 USD koliko stoji Ultimate Track izvedba spomenutih performansi.