Toyota predstavlja novi Mirai: Velika poboljšanja uz nižu cijenu

Foto: Toyota

S DRUGOM generacijom revolucionarnog modela pogonjenog vodikom Toyota donosi tehnološki iskorak za bolje performanse uz nižu cijenu. Je li to dovoljno za drastičan rast popularnosti?

Toyota već godinama predano radi na tehnologiji vodikovih gorivnih članaka kao jednog od mogućih smjerova razvoja autoindustrije. Neki proizvođači su od vodika odustali, neki su se priključili razvoju, a Toyota je jedna od rijetkih koja se može pohvaliti konstantnim radom u ovom području još od 1992. godine. 

Novi Mirai je pokazni primjer toga dokle je Toyota stigla u smislu komercijalizacije novih tehnologija. Nova generacija donosi primjetan napredak u svim područjima uz nižu cijenu, pa u Toyoti očekuju deseterostruko povećanje globalne prodaje modela.

Model je postavljen na Toyotinoj modularnoj platformi GA-L, omogućavajući poboljšani smještaj sustava i prostraniju kabinu s pet sjedala. Kao i kod prethodnika iz 2014. godine, Mirai ostaje predvodnik električnih vozila s gorivnim člancima (FCEV) koja svoje prednosti pokazuju kod većih limuzina te vozila koja prelaze veće udaljenosti.

Standardna boljka električnih vozila je doseg, a on je ovdje drastično poboljšan. Ugradnjom dodatnog (trećeg) spremnika vodika doseg je povećan za 30 % i sada iznosi odličnih 650 km. Spremnici su raspoređeni u obliku "T", pri čemu je najduži postavljen uzdužno u sredinu, ispod podnice vozila, dok su dva manja spremnika postavljena bočno ispod stražnjih sjedala i prtljažnika. Sveukupno u njih je moguće smjestiti 5.6 kg vodika, u usporedbi s 4.6 kg u dva spremnika na aktualnom Miraiju.

Također, izbor nove osnove znači pomicanje gorivnih članaka iz podnice u prednji "prostor motora", a to donosi prostraniju unutrašnjost. Visokonaponska baterija i elektromotor smješteni su iznad stražnje osovine. Sada je to litij-ionska visokonaponska baterija. Sadrži 84 članka, napon je 310.8 V, a kapacitet je 4.0 Ah. 

Paket gorivnih članaka koristi i dalje kruti polimer, ali je sada manji i ima manje članaka (330 umjesto 370). Unatoč tome postavio je novi rekord u pogledu specifične gustoće snage od 5.4 kW/l (isključujući rubne ploče). Najveća snaga je tako povećana sa 114 kW na 128 kW. Poboljšan je i rad na niskim temperaturama, pa je sada pokretanje moguće i pri -30˚. Ukupno gledano, ostvarena je ušteda na težini od 50 %, uz povećanje snage od 12 %.

A kako bi auto izgledao još bolje, izmijenjene su proporcije. Visina je smanjena za 65 mm na 1.470 mm, a međuosovinski razmak je povećan za 140 mm (2.920 mm). Mirai je zahvaljujući većim prevjesima sada stigao na gotovo pet metara (4.975 mm), a povećana je širina vozila, i to za 75 mm.

 

U vožnji je Mirai osjetno bolji. Optimalan raspored mase i niže težište donose bolju dinamiku, a poboljšana je i aerodinamika. A ekološki aspekt vozila ide korak dalje od konkurencije, jer ovaj automobil doista čisti zrak dok se kreće. Pročistač nalik katalizatoru je smješten u usisu zraka, a on učinkovito uklanja 90 do 100 % čestica promjera od 0 i 2.5 mikrona iz zraka koji prolazi kroz sustav gorivnih članaka.

Toyota još nije objavila cijenu, ali je najavila kako će Mirai biti do 20 % jeftiniji od aktualne generacije. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.