TOYOTA se pridružila sve većem broju proizvođača koji su dosegli razinu da mogu sustave autonomne vožnje testirati na javnim prometnicama.
Nakon uspješnih simulacija na zatvorenim stazama te vožnji u Japanu i SAD-u prva Toyota, točnije Lexus opremljen sustavom autonomne vožnje, prometuje gradskim središtem Bruxellesa. Tako će u srcu europskih institucija jedan Lexus LS neprestano voziti nepromjenljivom rutom sljedećih 13 mjeseci.
"Glavni cilj ovog pilot-projekta je izučavanje složenog i nepredvidljivog ljudskog ponašanja i njegova utjecaja na zahtjeve sustava automatizirane vožnje. Toyotin krajnji cilj je potpuno izbjegavanje žrtava u prometnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumjeti ljudsko ponašanje kako bi sustav mogao odgovoriti na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Bruxelles", objašnjava Gerald Killmann, potpredsjednik za istraživanje i razvoj u TME-u.
Autonomni Lexus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje, a jedina razlika je sustav senzora postavljen na krov koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sustav određivanja položaja velike preciznosti. U automobilu će se nalaziti sigurnosni vozač koji može u bilo kojem trenutku intervenirati i zaobići upravljački sustav te operator koji će nadgledati cijeli sustav.
Ovo automatizirano vozilo će se koristiti i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotina sudjelovanja u europskom projektu L3Pilot, s 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tijela. L3Pilot je četverogodišnji europski projekt pokrenut 2017. godine, a djelomično ga financira Europska komisija. Ovaj projekt utire put za terenska ispitivanja AD sustava većih razmjera koja će obuhvaćati oko 1000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Europi.