ESTETSKI dotjeran 3008 u top izdanju nudi plug-in hibridni pogon od čak 300 KS.
Europski auto godine nedavno je prošao kroz svoj prvi facelift kojim je dodatno dotjeran ionako atraktivan izgled. Najlakše ćete ga prepoznati sprijeda s novim dizajnom svjetala i još agresivnijim izgledom. Birate li dvobojno izdanje, reći ćemo bez ikakve zadrške kako se radi o dizajnerski najbolje pogođenom modelu u segmentu.
Jedino što je još bolje od vanjštine je interijer vozila. Besprijekorno izgleda i djeluje vrlo moderno i kvalitetno. Digitalni kokpit začinjen je većim središnjim ekranom, ali i avionskim tipkama koje djeluju vrlo efektno. Pretinaca ne nedostaje, a visoke ocjene zaslužuje i poglavlje ergonomije. Sjedala pružaju punu potporu, prednja se podešavaju po visini, dok je između njih uvijek dobrodošlo odmorište za ruke. Ako imate putnike straga pripazite, jer spuštanjem prednjih sjedala ispod gotovo ne ostaje mjesta za noge putnika straga.
Kad birate ovako ekskluzivnu izvedbu, atmosferu će dodatno začiniti stakleni panoramski krov, Focal premium hi-fi ozvučenje s 10 zvučnika i atraktivna ambijentalna rasvjeta. Ipak za čistu desetku nedostaju dodaci poput ventiliranih sjedala i daljinskog otvaranja prtljažnika. Zvučimo razmaženo, ali ovaj Peugeot definitivno spada u odabrano društvo i kao takav bi mogao ponuditi i takve ekskluzivne dodatke.
I još jedna stvar. Ugradnja hibridnog pogona smanjila je prtljažnik za 125 litara, a reduciran je i spremnik goriva za 10 litara.
Međutim, ono što ovaj 3008 izdvaja je upravo pogon. Dovoljno je reći kako izvedba nosi oznaku GT Hybrid4 300, a to u prijevodu znači sinergijskih 300 KS i 520 Nm te pogon na sve kotače. Da, ovo je plug-in hibrid čiju konjicu predvodi 1.6 turbak s 200 KS, a bokove mu čuvaju dva elektromotora. Povećan je i kapacitet baterije na 13.2 kWh što znači da bi auto mogao na struju prijeći 59 km. Praksa kaže teško, ali s 40-50 km definitivno možete računati.
Standardno ga vozite kao svaki hibrid, ali s nešto većim uplivom električne potpore. Pritisnete li gas, budi se zvijer koja će ubrzati do 100 km/h za svega 5.9 sekundi i neće posustati sve do 240 km/h.
Pustite li pak gas, očarat ćete se uglađenim i tihim pogonom, a potom i štedljivosti. Naime, potrošnja benzina se kreće od 0 l/100 km u električnom modu pa do maksimalnih 8 l/100 km kad držite gas i imate prazne baterije. Ipak, s malo dopunjavanja baterija prosjek od nekih 5 litara nije teško ostvariti. A to je odličan podatak. Recimo i kako se na struju vozi do 135 km/h, a ako tu i tamo stisnete oštro gas, doseg neće odmah drastično pasti.
U praksi to znači da ćete najčešće voziti na struju uz povremen upliv benzinca, dok će se tek naglim pritiskom gasa simultano paliti sva tri motora. U Sport modu rade sva tri motora, a po startu osjećate jaki moment elektromotora te se nabiranjem brzine fluidno prioritet prebacuje na benzinski pogon upravljan putem osam-stupanjske automatike. Interakcija motora nije potpuno idealna, ali u svakodnevnom korištenju teško ćete naći manu.
Potpuno druga priča je da sad 3008 ima doista pogon na sve kotače, a to u kombinaciji visoko postavljene podnice otvara mogućnost silaska s asfalta. Mi smo se okušali na lakšem terenu i ostali iznenađeni dobro izvedenom kontrolom trakcije. Imajte na umu da tu nema središnjeg diferencijala, već se za stražnju osovinu brine isključivo 83 kW snažan elektromotor.
Kao i kod ostalih plug-in hibrida ovdje ne možete računati na brzo punjenje pa je zgodno imati mogućnost noćnog punjenja kod kuće, odnosno biti revniji i češće priključivati vozilo na gradske punjače. Računajte da na 3.6 kW snažnom punjaču trebate provesti bar 3 sata. Budete li redovni i uvijek s nekom zalihom energije u bateriji, potrošnja će biti osjetno niža.
300 KS snažan pogon se odlično iskorištava na otvorenoj cesti, posebno autoputu gdje postaje vladar lijeve trake. Ne smetaju mu uzbrdice, kao ni blagi zavoji. Dvije tone mase osjetit ćete tek na magistralnim cestama gdje ionako jurnjava nije dozvoljena. Podvozje je nešto tvrđe podešeno pa ne očekujte francusku mekoću pri prelasku neravnina. Sigurnost je tu ipak na prvom mjestu.
I sad ono što najviše boli. Koliko superioran u odnosu na rivale, toliko je i skup, pa tako 3008 u ovoj inačici stoji dvostruko više od osnovne izvedbe. Neki će reći i nudi bar toliko više. Kako god, cijena je u startu 374.500 kn, a u testnom izdanju se penje na 409.553 kn.
Dobra je vijest da hibridne izvedbe Peugeot nudi uz do 20.000 kn eko uštede, besplatnu registraciju i produženo jamstvo. Ponuda vrijedi do kraja rujna.
Dodatna oprema:
- Stakleni panoramski krovni otvor sa sjenilom i ambijentalnim osvjetljenjem - 10.200 kn
- Black Pack paket - 4250 kn
- FOCAL 515W Hi-Fi sustav - 8000 kn
- Wireless bežično punjenje mobitela - 800 kn
- Visiopark 2 (360° kamera) - 2000 kn
- Metalik boja - 5900 kn