Testirali smo najprodavaniji SUV na svijetu, i to u neobičnom izdanju

Foto: M.N.

MALO tko bi očekivao da najprodavaniji SUV model na svijetu dolazi iz Nissana, a još manje da to ipak nije Qashqai. 

On je broj veći i odaziva se na ime X-Trail, odnosno Rogue u Americi. X-Trail je stari znanac i do sada smo imali tri generacije na repertoaru. Međutim, postoji bitna razlika. U prve dvije generacije bio je to "kutijasti" SUV terenskih gena koji je s asfalta lako silazio. Pritom se terenom bolje probijao malo koji rival, možda Freelander. 

Od 2013. godine stvari se drastično mijenjaju po diktatu tržišta, a Nissanov SUV postaje osjetno mekši, zaobljeniji i pitomiji. Sve to dovelo je do veće privlačnosti, posebno zbog svakodnevne upotrebljivosti, što mu je i osiguralo globalnu popularnost. 

I doista, Nissan je s ovim modelom napravio odličan posao, osjetno bolji od Qashqaija+2 koji je u gami morao dostojno zamijeniti.

Ljepuškast izvana i konzervativan iznutra

Već izdaleka se prepoznaje Nissanovo lice i forma. Poput Qashqaija, sprijeda izgleda vrlo dinamično s velikim svjetlima, još većom maskom i dobrano nabildanim poklopcem motora. Silueta pak otkriva kako se radi o gabaritnom vozilu. Da, X-Trail je dugačak čak 4,7 metara, a za razliku od rivala, ne srami se ni visine (1,71 m). Stražnji kraj je možda najbezličniji, ali je sad redizajnom ipak malo popravljen. 

U svakom slučaju, s povećim kotačima skupljih izvedbi, izbačenim bokovima i dobro odabranom bojom X-Trail na cesti izgleda markantno i vrlo privlačno. Prava je pojava, ali ipak s mjerom i razinom dobrog ukusa. 

Unutra je stvar nešto drukčija. Naravno, kad govorimo o modelu koji lako može imati i tri reda sjedala, jasno je da prostranost nije upitna. Ugodno je i sprijeda i straga, a u prtljažniku nalazimo 565 litara korisnog tovarnog prostora. A spomenemo li dvostruku podnicu i podesive naslone stražnjih sjedala, jasno je da kraj X-Traila monovolumen postaje suvišan. Praktičniji i prostraniji SUV teško ćete naći. 

X-Trail ne kaska ni u pogledu kvalitete, pa ni izvedbe. Ali samo ako ste konzervativniji pa vam ne smeta što je u nekim stvarima itekako vremešan. Tako će se analogna ploča s instrumentima nekima svidjeti zbog odlične preglednosti, dok će na središnjem zaslonu infotainmenta neki tražiti dodatne centimetre i piksele. Da, razlučivost je nešto skromnija, a umjesto veće dijagonale X-Trail zadržava upravljanje tipkama. I to uopće nije loše.

S druge strane, infotainment radi brzo, zvuk audiosustava je moćan, a oprema prvoklasna. Kožna sjedala su grijana sprijeda i straga, grijan je i volan, a kod najopremljenije izvedbe bolju atmosferu će podići i stakleni krov. Pretinaca ne nedostaje - onaj na konzoli za piće je otvoren, ali nudi hlađenje. Nema što, X-Trail je stvoren za putovanje. 

Dizel? Ne. Hibrid? Ne. Benzin? Da

Još donedavno bi bilo nezamislivo da u jednom obiteljskom SUV-u tržišno zanimljiv bude benzinski motor, a još manje onaj zapremninom sličan Stojadinovom. Da, u X-Trailu je sada već dokazano uvjerljiv 1.3 DIG-T turbo benzinac koji u kombinaciji mjenjača s dvije spojke mora potjerati preko tonu i pol teško vozilo.

I tu odmah zaboravite na ulazne benzince, recimo poput 1.6 atmosferca u Kiji Sportage. Ovo je neka druga priča jer X-Trail zadržava agilnost već od starta. Maleni motor se rado vrti, nudi pristojnu zalihu momenta od 270 Nm, a pritom je usuglašen s dosta brzim mjenjačem. Agilnosti će doprinijeti i odlične kočnice te još bolje podešeno podvozje. Fer je reći kako je ovdje jedina opcija prednji pogon pa izlete u nepoznato zaboravite – lakši makadam je gornja granica i odlično je podnosi.

Naravno, kao svaki SUV, i ovaj se u zavojima naginje, ali cestom suvereno drži putanju, udoban je i začudo vrlo agilan. Papir kaže 11,5 sekundi do 100 km/h i 198 km/h maksimalne brzine, što su respektabilne vrijednosti. Neki će reći kako ova kombinacija pada na potrošnji, što je djelomično točno. Naime, ako se pazi, prolazi se i s manje od 8 l/100 km, dok je naš prosjek testa nešto viši, na razini od 8,6 l/100 km. 

Prema aktualnoj ponudi Nissan X-Trail 1.3 DIG-T starta od razine Accenta cijenom od 234.845 kn, dok ćete za top izvedbu (Tekna) sa spomenutim benzincem morati izdvojiti oko 280.000 kn. Pritom imajte na umu da su u ponudi i drugi motori te Top Deal ponuda u kojoj dobivate 5 godina jamstva, 4 zimske gume i uštedu do 44.500 kn.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.