Foto: M.N.
AUDI Q3 je tržišno odlično prihvaćen Audijev crossover, kojem je u iščekivanju nasljednika cijena zamjetno snižena.
Još uvijek najmanji član Q obitelji spada u red ljepših ostvarenja njemačke autoindustrije. Iako ne nudi ništa posebno i neviđeno, sklad postignut križanjem različitih vrsta je doista na visokoj razini. Povišeni kompakt tako ima nešto i od coupea i karavana, dok markantna prednjica otkriva SUV-ovski karakter. Stoga je podjednako privlačan većini, i to bez obzira na spol i godine, a u njega će se zagledati i oni kojima Ingolstadt nije počelo razmišljanja o automobilima.
Nenametljivog, gotovo pitomog dizajna, Q3 i danas nakon više od pet godina izgleda vrlo svježe, a ne sumnjamo da će tako biti i nakon što stigne tek minimalno izmijenjen novi model.
Pogled na interijer jasno otkriva njemačku školu i Audijev potpis. Ali star nekoliko godina, pa tako tu nećete naći ništa novo i revolucionarno, pa ni toliko puta spomenut virtualni kokpit. Krajnje jednostavan dizajn prednje armature svidio nam se na prvu, a svoje je kvalitete pokazao tek u opetovanom korištenju. Kvalitetni materijali i još bolja ergonomija zasjenit će poneke nedostatke, posebno one vezane uz nemaštovit dizajn i u neku ruku izostanak pomodnih detalja. Ipak se radi o premium modelu, pa pomalo čudi što se neki elementi opreme danas uobičajeni na automobilima ovog kalibra moraju birati sa popisa opcija. Jednostavno, očekivanja su danas ipak veća.
Međutim, ono što veseli je svakako uredno posložen koncept prednje armature, solidnost izrade i sasvim solidna prostranost – sprijeda. Straga je već nešto oskudnije, a bolje nije ni u prtljažniku što na koncu i ne čudi sa obzirom na gabarite vozila, duljinu od 4,39 metara i širinu od 1,86 m.
Provjereni koncept vrijedi i u pogledu motorizacije. Tržišno najzanimljivija je kombinacija quattro pogona i 2.0 TDI motora, sada osnaženog na 150 KS i 340 Nm. Suspregnut sa odličnim šest-stupanjskim mjenjačem osigurat će sasvim solidne performanse – 9,3 sekundi za sprint do 100 km/h i preko 200 km/h maksimalca. Pritom je potrošnja na razini kompakta, odnosno do 7 l/100 km u praksi i 4,9 l/100 km prema službenim podacima. Odličan rezultat za tonu i pol teško vozilo s pogonom na sve kotače.
Q3 se u vožnji ponaša kao i svaki Audi. Cestu odlično drži čak i pri pretjerivanju, a tvrdo posloženo podvozje zasmetat će tek na poprečnim neravninama. Udobna sjedala i solidna preglednost dodatni su plus, posebno na duljim dionicama kada Q3 bitno ne zaostaje za limuzinama. U gradu se pak odlično snalazi, a do izražaja dolaze kompaktne mjere i elektronska logistika.
Cijena Audija Q3 je trenutno 260.100 kn za izvedbu 2.0 TDI Quattro sa solidnom opremom (Design Edition) i odličnim voznim karakteristikama. Sniženje cijene za gotovo 10% učinilo je Q3 vrlo konkurentnim, pogotovo kada se uzme u obzir da za taj novac dobivate model opremljen najrasprostranjenijim motorom u VW koncernu, koji osigurava solidne vozne osobine i vrlo nisku potrošnju goriva. Pritom imajte na umu da Q3 nudi prostranost klasičnog kompakta i vjerojatno najbolja vozna svojstva u čitavom segmentu malih SUV-ova. A cijena mu nije više drastično veća od konfekcijskih rivala.
Ovisno o tome kako Q3 doživljavate, kao luksuzni Tiguan ili smanjeni Q5, tako ćete ga i cijeniti. Naš je dojam kako se radi o čistokrvnom Audiju, ali i modelu čija dobra prodaja opravdava koncept u kojem se rade brojni kompromisi. Za one koji ne vole svaštariti, a na svijet ne žele gledati s visoka reći ćemo kako limuzinski A4 s istom motorizacijom (bez quattro pogona) starta otprilike istom cijenom, a nudi više komfora.