Novi Tesla Model 3+ s rekordnim dosegom stiže u Kinu

Foto: Tesla

Prema dokumentaciji kineske vlade do koje je došlo više medija, Tesla priprema verziju Modela 3 s još većim dosegom, nazvanu Model 3+. Iako se za sada spominje samo kao model za Kinu, postoji nada da bi se s vremenom mogao pojaviti i na globalnom tržištu.

Osnovni Tesla Model 3 za 2025. godinu je kompaktna limuzina s početnom cijenom od 42.490 dolara. U osnovnoj izvedbi opremljen je električnim motorom snage 295 KS pri 7000 o/min i okretnim momentom od 419.4 Nm. Snaga se prenosi na stražnje kotače putem automatskog mjenjača. 

Što znamo o Modelu 3+?

Vijest je prvi objavio portal Car News China, pozivajući se na dokumente kineskog Ministarstva industrije i informacijske tehnologije. Otkriveno je da će novi Model 3+ koristiti jedan motor smješten straga, pogon na stražnje kotače te, po svemu sudeći, nikal-mangan-kobalt (NMC) litij-ionsku bateriju tvrtke LG.

Isti izvor navodi da će se u ovaj model ugrađivati motor iz osnovne verzije Modela 3 za kinesko tržište, koja inače koristi litij-željezo-fosfatnu (LFP) bateriju proizvedenu u Kini. Taj je motor osjetno slabiji od onog u američkoj verziji - razvija 260 konjskih snaga, u usporedbi s američkih 295.

Točni detalji o kapacitetu baterije još nisu poznati. Car News China nagađa da će se jednostavno preuzeti baterija iz Long Range AWD Modela 3, koja u SAD-u i Kini ima kapacitet od 78,4 kWh. S druge strane, CarScoops sugerira da bi se moglo raditi o nešto većem paketu od 79,7 kWh iz američke Long Range verzije sa stražnjim pogonom.

Trenutni rekorder po dosegu u Kini je Model 3 Long Range AWD, koji prema vrlo optimističnom kineskom CLTC ciklusu prelazi 753 kilometra. Usporedbe radi, isti model u SAD-u ima deklarirani doseg od 557 km, ali i znatno više snage - 425 KS.

Postoji li šansa za globalno tržište?

Zbog visokih američkih carina na kineske automobile i dijelove, Modeli 3 s LFP baterijama proizvedenim u Kini do sada nisu bili opcija za američko tržište. Iako Tesla radi na pokretanju proizvodnje LFP baterija u SAD-u, taj projekt još nije zaživio. Međutim, najavljeni Model 3+ koristi NMC baterije koje su već dostupne u američkim modelima.

Čini se da bi jedina stvarna prepreka bio motor manje snage. Ako bi se taj motor proizvodio izvan Kine, Tesli ne bi bio problem uvrstiti ga u američku ponudu.

Ključno je pitanje bi li se takav potez uopće isplatio. Car News China ističe da slabiji motor ima nižu potrošnju. Stoga je sasvim moguće da bi doseg Modela 3+ mogao premašiti trenutnog rekordera, američki RWD model s 584 km. Ako bi se doseg približio ili prešao granicu od 644 km, uspjeh bi bio zajamčen.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.