Tesla je jučer, u sklopu svog izvješća o prihodima za drugo tromjesečje, potvrdila vijest koju su mnogi dugo iščekivali - započela je "početna proizvodnja" jeftinijeg električnog modela. Ovaj potez smatra se ključnim za oporavak prodaje koja posljednjih mjeseci bilježi pad.
Prvi primjerci ovog vozila sišli su s proizvodne trake već u lipnju, a iz tvrtke najavljuju kako bi masovna proizvodnja trebala započeti u drugoj polovici 2025. godine. "Nastavljamo širiti našu ponudu vozila, uključujući prve primjerke pristupačnijeg modela u lipnju", stoji u priopćenju Tesle.
Unatoč potvrdi o početku proizvodnje, detalji o novom, cjenovno pristupačnijem Teslinom automobilu i dalje su obavijeni velom tajne. Pod pritiskom pada prodaje postojećih modela Tesla je još prošle godine najavila nove, jeftinije automobile, no konkretno predstavljanje modela se još nije dogodilo.
Izvršni direktori tvrtke vješto izbjegavaju odgovoriti hoće li se raditi o potpuno novim vozilima ili tek varijacijama postojećih. Poznato je tek da će se novi modeli proizvoditi na istim linijama kao Model 3 i Model Y, a potpredsjednik inženjeringa Lars Moravy izjavio je kako će "oblikom i izgledom nalikovati automobilima koje trenutno proizvodimo".
Nakon godina munjevitog rasta, Tesla je izgubila zamah. Jača konkurencija i kontroverze oko izvršnog direktora Elona Muska dovele su do značajnog pada isporuka ove godine. Stručnjaci se slažu da je lansiranje novih, a posebice jeftinijih modela, jedini put za povratak na staze rasta. Dovoljno je pogledati ponudu divova poput General Motorsa, Toyote ili Volkswagena, koji godišnje prodaju i do pet puta više automobila od Tesle.
Tesla se, s druge strane, previše oslanja na prodaju Modela 3 i Modela Y, koji su, čini se, dosegnuli svoj tržišni vrhunac. Najnoviji model, pickup Cybertruck, ostao je nišni proizvod s prodajom koja je daleko ispod Muskovih predviđanja – pala je za otprilike polovicu u prošlom tromjesečju. S obzirom na to da krajem rujna istječu i porezne olakšice za električna vozila, što će dodatno utjecati na prodaju, dolazak jeftinijeg modela ne može biti pravovremeniji.