Talijanska vlada mogla bi od Stellantisa preuzeti povijesne automobilske brendove Innocenti i Autobianchi i ponuditi ih stranim tvrtkama kako bi pokrenule proizvodnju u Italiji, izvijestio je dnevnik Il Sole 24 Ore, izdvojivši razgovore Rima sa skupinom kineskih proizvođača.
Ministar industrije Adolfo Urso registrirao je verzije dviju marki u domaćem uredu za patente i robne žigove, izvijestio je talijanski list, dodajući da se njihova grafika razlikuje od one koju je registrirala grupa Stellantis, izvijestio je talijanski list.
Vlada bi preuzela dva brenda na temelju zakona iz prosinca koji dopušta tu mogućnost ako ih vlasnik ne koristi više od pet godina. U pripremi je i uredba, čiji nacrt trenutno analizira revizorski sud, piše Il Sole 24 Ore.
Nakon što ih preuzme, vlada ih može ustupiti "kompanijama, uključujući i one iz inozemstva, pod uvjetom da namjeravaju ulagati u Italiji ili preseliti u Italiju proizvodne aktivnosti iz inozemstva", stoji u zakonu.
Zastave i Jugići
Rim želi privući nove strane ulagače i upregnuti u realizaciju tog plana možda i povijesne brendove, nagađa list, podsjećajući da je ministar Urso tijekom posjeta Pekingu razgovarao s predstavnicima BYD-a, Great Wall Motorsa i Cheryja. Ministarstvo industrije nije bilo dostupno za komentar izvješća. Stellantis je na upit Reutersa odgovorio da je vidio medijska izvješća, ali da ga vlada nije obavijestila o takvim planovima.
Innocenti se proslavio 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća proizvodnjom talijanske verzije britanskog Minija, a potom ga je preuzeo Fiat, danas u sastavu grupe Stellantis.
Bivša Fiatova podružnica Autobianchi proizvodila je pak nešto skuplje gradske automobile, poput A112 i Y10. Neki njezini modeli dijelili su Fiatove motore sa Zastavama i Jugićima koji su se, uz Fiatovu licencu, proizvodili u bivšoj Jugoslaviji.
Vlada premijerke Giorgie Meloni u sukobu je sa Stellantisom već mjesecima, optužujući tvrtku da zanemaruje povijesne proizvodne pogone u Italiji. Fiat je u četvrtak na proslavi 125. rođendana u povijesnom sjedištu u Torinu predstavio model Pande koji se proizvodi u Srbiji, a među uzvanicima bio je i ministar industrije koji je ponovo pozvao kompaniju da pokrene proizvodnju u Italiji.