Mercedesova B klasa ima najmanje kvarova, pogledajte koji se auti najviše kvare

Foto: Press

JEDNA od najdetaljnijih studija obuhvaća gotovo deset milijuna automobila i preko 220 modela automobila.

Njemački TÜV i ove godine donosi tradicionalni izvještaj s tehničkih pregleda po pitanju zabilježenih nedostataka i problema detektiranih na automobilima koji su izašli na pregled. Ukupno se radi o 9.583.319 vozila koja su tehničkom pregledu pristupila u razdoblju od srpnja 2021. do lipnja 2022. godine. 

Očekivano, uočena je tendencija rast starosti njemačkog voznog parka, a time i porast broja uočenih nedostataka. Od ukupnog broja vozila njih čak 20.2 posto je imalo značajne nedostatke, što je 2.3 postotna boda više nego prethodne godine. 

Organizacija daje brojna objašnjenja za ove negativne trendove. Pandemija i inflacija uzrokovana gospodarskim izazovima uzrokovali su rast starosti, ali i smanjenje prosječnih izdvajanja za održavanje, što je na koncu imalo nepovoljan učinak na njemački vozni park.

Ako se u Njemačkoj automobili sve manje održavaju, a vozni park je sve stariji ne treba puno da se zaključi kakva je situacija na hrvatskim cestama, pa i cijeloj regiji. 

Najpouzdaniji automobili

Na ljestvici najpouzdanijih u ukupnom poretku najvišu poziciju drži automobili do 3 godine starosti, a među njima je to Mercedes, i to B klasa. Na ovom modelu je zabilježeno tek 2.0 posto nedostataka. Slijedi ga još jedan Mercedes, GLC sa 2.3 posto nedostataka, te dalje idu VW Golf Plus/Sportstvan i Audi Q3. 

Gledamo li automobile do pet godina starosti situacija je naizgled slična, ali u sam vrh dolaze dva modela koja zasigurno ne odrađuju veliku kilometražu. To su Porsche 911 i Mercedes SLC.

B klasa ovdje pada na i dalje odlično 6. mjesto u ovdje svakako treba istaknuti Mazdu i Hondu čiji mali modeli su uspjeli visoko kotirati. 

I u konkurenciji do sedam godina starosti Porsche 911 je najbolji s tek 3.5 posto prijavljenih nedostataka. Međutim, slijedi ga odličan Suzuki, točnije model Vitara, koji i kod nas ima brojne poklonike. Golfov MPV kotira također visoko, kao i B klasa. Pohvalit ćemo ovdje i Hyundai i20.

Pogađate, na popisu najboljih do devet godina starosti opet je na vrhu Porsche 911, a u društvo sličnih premium sportaša ušli su (opet) Mercedesova B klasa, te A klasa, Mini i još neki. Konačno, u konkurenciji automobila starosti do 11 godina poredak je gotovo identičan, dakako uz veći postotak grešaka. 

U konkurenciji tih najstarijih vozila koja su ujedno i najzanimljivija za unos na naše tržište zanimljivo je da nema premium limuzina, kao ni Volkswagena. Očito je kako se radi o primjercima koji redovito naberu puno kilometara, pa su i nešto skloniji kvarovima.

Prema ovoj studiji E klasa do 11 godine prosječno nabere 176.000 km, što je osjetno više od primjerice B klase ili pak Golfa Sportsvan/Plus s prosječnih 105.000 km.

Automobili s najviše grešaka

U ukupnom poretku na ljestvici najgorih su modeli rumunjskog proizvođača. Tako je Dacia Logan najgora u konkurenciji modela starih do 3 godine s 11.6 %, ali i starih do 9 godina.

Duster neslavnu titulu preuzima kod modela starih do 5 i 7 godina. Ako gledamo modele stare do 11 godina tu su jedini gori od Dacija modeli iz Renaulta, i to Clio i Twingo. Također, ovdje su zastupljeni samo talijanski i francuski modeli što upućujena neke zaključke.

Kao svojevrsno iznenađenje je da se na ovom popisu kao jedini premium pojavljuje BMW, i to model X5/X6, i to starosti do 3, 5 i 7 godina. Neke će iznenaditi i kvarljivost Volkswagenovog monovolumena (Sharan/Alhambra) koji je tu očito zbog velike kilometraže. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.