Svi rizici kupovine rabljenog električnog automobila

Foto: EPA, 123RF, YouTube

ELEKTROMOBILNOST je jedan od najznačajnijih trendova u autoindustriji, ali i onaj koji će oblikovati osobni cestovni transport u budućnosti. 

Nema sumnje kako električni automobili bilježe konstantan rast popularnosti, pa su u nekim zemljama već odradili težak put u povećanju udjela s razine statističke pogreške do statusa najpopularnijeg pogona. U takvom ozračju neminovno je kako će električni automobili biti sve popularniji i na tržištu rabljenih automobila. 

Vraćanje kilometraže

A kako cijena rabljenog automobila uvelike ovisi o stanju baterije, svima je jasno kako na tržištu rabljenih automobila električna vozila nisu imuna na pokušaje prevara. Kao i kod osobnih vozila, i ovdje je najčešća i najozbiljnija prevara ona vezana uz kilometražu. Više kilometara znači i više ciklusa punjenja, pa je i uz uvjet pažljivog održavanja baterija sklona proporcionalnom gubitku nominalnih karakteristika. 

>> Kupili polovni električni auto, a onda saznali neugodnu vijest

Prema istraživanju platforme CarVertical, krivotvorenje digitalnih brojača kilometara u električnim vozilima su vrlo česta. Prema njihovim podacima, 15.6% svih vozila u Europi ima vraćenu kilometražu. Udio električnih vozila s vraćenom kilometražom je sličan - 13.4%. To sugerira da se kupci rabljenih električnih i vozila na fosilna goriva suočavaju s gotovo istim rizikom od prevare s kilometražom.

Većina proizvođača električnih vozila daje jamstvo na baterije od najmanje 100.000 km, a praksa pokazuje da nerijetko izdrže i tri puta više. Dakle, uzmemo li u obzir činjenicu da su baterije najskuplji dio automobila, iznimno je važno znati točno stanje baterije.

Zbog prevare jeftiniji troškovi vlasništva električnog vozila lako mogu naglo porasti, otići u nebo i zagorčati vam život. 

Sudjelovanje u prometnoj nesreći

Svaki drugi rabljeni automobil u Europi sudjelovao je u nesreći, a u slučaju električnih vozila čak 43.6% rabljenih također je sudjelovalo u nesreći. Dodatno, električna vozila uglavnom služe za gradsku vožnju, pa će se broj nesreća vjerojatno povećavati kako vozni park električnih vozila stari.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.