Gerry McGovern, dizajner zaslužan za najnoviji vizualni identitet marke, više nije zaposlenik Jaguara.
Prema navodima iz više izvora, Jaguar Land Rover otpustio je šefa dizajna Gerryja McGoverna. On je obnašao dužnost glavnog kreativnog direktora grupe i u JLR-u je proveo puno desetljeća. Njegov odlazak je potpuno neočekivan jer stiže u osjetljivom trenutku kada se Jaguar priprema za dugo očekivano ponovno lansiranje brenda.
Jaguar Land Rover navodno je otpustio Gerryja McGoverna u sklopu velikog preustroja. Neki izvještaji čak tvrde da je bio "ispraćen iz ureda", što upućuje na napetu situaciju.
Detalji su zasad nejasni, ali Autocar, pozivajući se na izvore iz same tvrtke, prenosi da je McGovern u ponedjeljak dobio otkaz. Nema informacija o tome što je potaknulo takvu odluku, a proizvođač automobila odbio je komentirati slučaj.
Portal podsjeća da se sve događa nedugo nakon što je dosadašnji izvršni direktor Adrian Mardell otišao u mirovinu, a na njegovo mjesto došao PB Balaji. On je ranije bio glavni financijski direktor Tata Motorsa, što je potaknulo nagađanja da vlasnik Jaguar Land Rovera želi pojačati kontrolu nad kompanijom.
Više informacija očekuje se uskoro, ali previranja dolaze u izrazito nezgodnom trenutku jer Jaguar prolazi kroz veliko novo poglavlje. Električni GT model, prikazan konceptom Type 00, trebao bi debitirati sljedeće godine i imati početnu cijenu oko 130.000 eura.
Model i novo usmjerenje brenda već su izazvali kontroverze. Situaciju dodatno otežava činjenica da je McGovern bio odgovoran za kreativni smjer i razvoj brendova Range Rover, Defender, Discovery i Jaguar, što znači da je imao ključnu ulogu u transformaciji Jaguara.
McGovern je diplomirao industrijski dizajn na Sveučilištu u Coventryju, a potom magistrirao na Royal College of Art u Londonu. Karijeru je započeo u Chrysleru, a radio je i u Peugeotu i Roveru.
Nakon toga prelazi u Ford, a 2004. vraća se u Land Rover. Od tada je stekao zasluge za potpuno novu interpretaciju modela Defender, kao i za širenje ponude brenda s modelima Range Rover Evoque i Range Rover Velar.
Nedugo nakon starta svojevrsne "woke" kampanje i brisanja samog nasljeđa Jaguara iz dizajna, tvrtka je naišla na brojne kritike. Da stvar bude gora, Jaguar je paralelno odlučio povući većinu svojih modela, i to osjetno prije nego što je novi model bio spreman.
>> Nakon woke kampanje više nitko ne kupuje Jaguar
Jaguar je odustao od poznatih modela poput XE, XF i F-Typea, a ostavio tek SUV F-Pace, i to privremeno. Prodajni saloni su ispražnjeni, zalihe se tope, a nova kampanja je pritom naišla na negodovanje većine u automobilskom svijetu.
Ove odluke imale su katastrofalne posljedice na tržištu. Prodaja Jaguara u Europi se najblaže rečeno urušila. U travnju 2025. registrirano je tek 49 vozila, dok ih je u istom mjesecu prethodne godine bilo 1961. Ukupna prodaja na europskom tržištu između siječnja i travnja pala je za više od 75 posto, s ukupno 2.665 isporučenih vozila.