J.D. Power je objavio ovogodišnje izdanje studije koja pokazuje koliko su vlasnici zadovoljni uslugama koje dobivaju nakon kupovine automobila.
Customer Service Index Study (CSI) je studija u kojoj u pravilu dominiraju japanske marke, a u samom vrhu je i Porsche, koji je prošle godine i bio sveukupni pobjednik. Ove godine pobjedu je odnio Lexus, kao marka s kojom su vlasnici najzadovoljniji. Cadillac se probio na drugo mjesto, a Porsche je treći. Od europskih marki oko industrijskog prosjeka su BMW i Audi, dok su ostale marke osjetno niže.
U domeni velikoserijskih non-premium marki Mini je ponovio prošlogodišnji uspjeh i zadržao vodeću poziciju, ispred Buicka i Mazde. U ovoj konkurenciji je od europskih marki prisutan tek Volkswagen koji je pao dosta nisko.
Ako se pitate s kojim su markama vlasnici najnezadovoljniji, novosti gotovo da i nema. Fenjer u konkurenciji luksuznih marki drži Alfa Romeo, dok u konkurenciji jeftinijih marki Chrysler nema konkurenciju kad je u pitanju razočarenje vlasnika. Ovdje su posebno iznenadili Mercedes i Genesis koji su se iz neke sredine pomakli gotovo na samo dno.
Ponovimo, CSI indeks ne govori o pouzdanosti vozila, već o zadovoljstvu vlasnika postprodajom, primjerice servisnom uslugom, online asistencijom i sl. J.D. Power naglašava kako je studija sada osjetno opsežnija, ali i da pokazuje kako vlasnici sada posebno cijene kad ih se porukom i pripadnim medijskim sadržajem obavijesti o statusu njihovog automobila u servisu.
Također J.D. Power ističe kako su vlasnici električnih vozila manje zadovoljni postprodajnim uslugama u odnosu na one koji voze automobile na fosilna goriva.
Ova studija provodi se već 42 godine.