POD pretpostavkom da preko noći svi automobili u Hrvatskoj prijeđu na struju postavlja se pitanje bi li elektroenergetska mreža mogla podnijeti takvo opterećenje.
Većina će sasvim sigurno odgovoriti kako je to nemoguće i kako takvo opterećenje ne može podnijeti naša mreža. Ali, krenimo redom.
Prema podacima CVH-a u Hrvatskoj je prošle godine na cestama bilo oko 1.75 milijuna vozila, koji su prosječno vozili 12.500 km ili tek 34 km dnevno. Uzmemo li u obzir prosječnu potrošnju od 7 l/100 km, automobili s hrvatskim registracijama su prošle godine potrošili 1.509.287.500 litara goriva. Pritom se naglašava kako ti automobili u atmosferu izbace čak 3.773.219 tona CO2.
A sad električna strana. Uz pretpostavku iste kilometraže i potrošnje od 20 kWh/100 km svaki auto će potrošiti 2.500 kWh. Optimistični proračun kaže da bi tu struju dala 4 panela od 350 W uz uvjet 5 sati sunca dnevno. U svakom slučaju, svi auti bi godišnje trošili 4.312 GWh energije, što je nešto manje od 5.338 GWh koliko su proizvele hidroelektrane.
Radi se o dosta pojednostavljenom prikazu koji otvara brojna pitanja, ali i pokazuje da je elektrifikacija moguća isključivo uz određene impulse samih vlasti. U brojnim komentarima na objavu ove prezentacije na stranici Tesla Motors Cluba kao najveći problemi iskristalizirali su se ogromno zaostajanje infrastrukture za punjenje, a potom i brojni izazovi pred kojima bi se našla elektroenergetska mreža.
Pritom valja imati na umu da hrvatski vozači u 90% slučajeva voze kratke dionice pa bi takve potrebe mogli nadoknaditi i punjenjem na običnu utičnicu. Stoga kao realna opcija ulaze i manji električni automobili s manjim baterijama i kućnim punjačima, a koji su osjetno povoljniji od najaktualnijih modela.
Kolege iz Tesla Motors Cluba su iznijele praktičan podatak kako bi se dnevne potrebe hrvatskog vozača (cca 34 km) lako pokrile solarima, i to uz 1.1 kW snage punjenja za samo 5 sati. I pritom govorimo o investiciji od nekih 1000 eura.
U svakom slučaju radi se o zanimljivom prikazu koji će svakako potaknuti mnoge da počnu razmišljati o elektromobilnosti.