Škoda Superb 1.8 TSI Ambition: Krstaš po mjeri Europljana

ZA RAZLIKU od nekih većih proizvođača Škodu je kriza zasad samo okrznula. Usprkos smanjenju obujma proizvodnje češka tvrtka se ne predaje. Proces obnavljanja game nedavno je završen novom Octavijom, no u centru pažnje ostaje top model, veliki Superb.

I prije preuzimanja vozila na test bili smo svjesni kako je nova generacija Superba po svemu nadmašila prethodnika. Ako je već prethodnik priprijetio etabliranoj konkurenciji u višoj klasi, imamo razloga vjerovati da novi model s nadasve izraženijom osobnošću može stati uz bok najboljima. Provjerimo.

U prvi mah svatko će primijetiti kako je najveći odmak napravljen na osobnosti modela, kao posljedice zasebnog dizajnerskog izraza. Nasušno potrebna promjena se desila i na svu sreću za epilog imala gotovo idealan rezultat.

Jer kad čujete komentare prolaznika kako Superb sprijeda podsjeća na velebnu "sedmicu" svaki daljnji komentar je suvišan. Upravo tako, stavimo li novi Superb uz bok s prethodnikom metamorfoza je spektakularna. Škoda je od pustog produljivanja Passata u ovih nekoliko godina napravila nekoliko značajnih koraka čiji cilj je bio vlastiti dizajnerski izraz. Nakon Roomstera spoznali smo na kakvom su putu, a Superbom dokud to može ići.

Nema sumnje, Superb i dalje igra na veličinu. Dulji koji centimetar od prijašnjeg modela, s 4.838 mm ukupne duljine i međuosovinskim razmakom od 2.761 mm nedvojbeno je kako se radi o vozilu za broj ili čak dva većem od konkurencije. Upravo toliki odmak napravljen je od Octavije, pa Superba više nitko ne može karakterizirati njenom "long" izvedbom.

Sve u svemu, najveća Škoda u pogledu vanjskog dizajna u potpunosti ispunjava očekivanja, posebno ako govorimo o izvedbi u bijeloj boji kakvu smo imali na testu. I kad bi još mogli stražnji kraj ocijeniti nedovoljno privlačnim tu je TwinDoor sustav koji osvaja izvedbom. Naime, dvostruko otvaranje poklopca prtljažnika svoje kvalitete potvrđuje pri svakom korištenju. Svi koji su imali iskustva s prijevozom većih predmeta u svojoj limuzini znat će o čemu govorimo.

Upravo smo s prtljažnikom krenuli u otkrivanje interijera. Mjeri 565 litara u osnovnoj konfiguraciji, a preklapanjem sjedala korisni volumen raste na čak 1.670 litara. Praktičnosti doprinose ravne stranice, kao i brojni dodaci u vidu kukica i pretinaca, inače standardnih dodataka za sve Škodine modele.

Idući dalje dolazimo do stražnje klupe, možda središnje pozicije u automobilu. Naime, ponuda prostora je tolika da se u Superbu jednako komforno sjedi sprijeda i straga, a pritom govorimo na razini pravih poslovnih limuzina. Sva tri putnika uživaju prvoklasnu ponudu, a uz vlastite izvore klimatizacije na raspolaganju imaju čak i info zaslon, čime se samo rijetki mogu pohvaliti.

I konačno stižemo do prednjeg dijela i kokpita. Nema sumnje, Škoda je kvalitetu izrade podigla na još višu razinu, toliku da više ne zaostaje za ostalim pripadnicima koncerna. Čak naprotiv, mnogim, pa čak i skupljim brandovima Škoda može konkurirati i u neku ruku biti uzor.

Osim kvalitete veseli i originalan vizualni nastup, s odlično odmjerenim kontrolama klimatizacije, ali i efikasnim touch-screen zaslonom audio sustava. Pritom razloga za zadovoljstvo ima i vozač, kako zbog pregledne ploče s instrumentima bogatim informacijama, tako i zbog jednostavne logike upravljanja svim sustavima (link).

Niti u pogledu opremljenosti Superb nema padova. Srednji paket Ambition zadovoljit će većinu kupaca, i to u svim slučajevima uključujući sigurnost, komfor i ergonomiju. Na poduljem spisku nalazi se i kišobran postavljen u oblogu stražnjih lijevih vrata s pametno osmišljenim rješenjem pretinca koji ima ispust vode. 

Testni Superb pokretao je 1.8 TSI benzinac, sa 160 KS drugi po snazi u ponudi. Iako bi mnogi radije ovdje vidjeli dizelski motor, već su prvi kilometri pokazali kako benzinska opcija nije za odbaciti. Čak naprotiv, ovaj se motor svojim mogućnostima odlično stapa s naravi automobila. Odlično odmjeren šest-stupanjski ručni mjenjač je standard u VW grupaciji, a pridodamo li tomu 250 Nm maksimalnog okretnog momenta dostupnog pri 1.500 o/min postaje jasno o čemu se ovdje radi. Uglađen i tih u srednjem režimu rada, motor se odlično hrva s tonu i pol teškim vozilom.

Kazaljka je na 100 km/h nakon svega 8,5 sekundi, a zakreće se do konačnih 220 km/h. Da, Superb je vrlo brz, a pokriće ima i u optimalno odmjerenom ovjesu. Premda je na prvom mjestu udobnost, ovaj se automobil može voziti vrlo brzo. U takvom režimu mijenja se zvučna kulisa, a posljedice se vide i na putnom računalu u vidu porasta potrošnje goriva. Inače solidne štedljivosti, s nekih 11,5 litara u gradu i 8 na otvorenoj cesti, agresivniji vozači teško mogu izbjeći dvoznamenkaste vrijednosti.

Superb se u praksi pokazao kao vrlo ugodno vozilo, kako za vozača tako i za sve putnike. Dulje dionice odrađuju se bez previše napora u prilog čemu ide i odlična zvučna izolacija, kao i vrlo dobro pogođena ergonomija za upravljačem. Spomenimo i uvjerljivu prateću mehaniku, posebno upravljač, kao i potpunu sigurnosnu logistiku.

Škoda Superb na hrvatskom tržištu starta cijenom od 175.133 kn (1.4 TSI Comfort), a zahvaljujući bogatoj ponudi koju čine tri paketa opreme, pet motora, opcije DSG mjenjača i 4x4 pogona, polako se kroz 36 ponuđene izvedbe penje do konačnih 283.388 kn koliko stoji 3.6 V6 FSI 4x4 izvedba s full opremom.

Testni primjerak se cijenom od 212.743 kn smjestio na pola puta, i što je važnije, fer iznosom ispunio sva očekivanja potencijalnog kupca u potrazi vrhunske obiteljske limuzine s aspiracijama poslovnog karaktera. Prostornost i kvaliteta i dalje su središnji aduti najveće Škode, no sada im moramo pripisati i kvalitete na svim ostalim poljima čime ovaj model u potpunosti opravdava svoje ime. 

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

Važnija serijska oprema (razina Ambition):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci

Zračni jastuci za glavu

Zračni jastuk za koljeno vozača

ESP + ABS + MSR + ASR + EDS + HBA

TPM kontrola pritiska u gumama

Varijabilni poklopac prtljažnika - Twindoor

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.