RENAULTOV viši europski izvršni direktor Luca de Meo dao je podršku sve češćim zahtjevima da vodik igra veću ulogu u prijelazu na nultu potrošnju goriva uz druga zelena rješenja kao što su e-goriva.
U svom otvorenom "pismu glasačima", koje je podijelio ranije ovog tjedna, De Meo je istaknuo ulogu Europskog parlamenta u prisiljavanju europskih proizvođača automobila da krenu isključivo putem baterijskog pogona prema nultoj potrošnji.
De Meo je pozvao birače i političare da podrže povratak na načelo tehnološke i znanstvene neutralnosti. "U praktičnom smislu to znači da industriji više ne treba diktirati tehnološke izbore. To znači postaviti ciljeve, ali ne i kako do njih doći", rekao je.
Vodik za teška vozila
Dok postoji određeni politički fokus na usvajanje energije vodikovih gorivih ćelija za teški transport u Europi, gotovo i nema praktične političke potpore za šire usvajanje mobilnosti na vodik. De Meo u svom pismu predlaže da Europski parlament usvoji "tehnološku neutralnost za vodik" i uključi mobilnost malih razmjera u podržane projekte.
"Vodik je posebno prikladan za teška vozila i autobuse, općenito za sva vozila koja prelaze vrlo velike udaljenosti", kaže. "Za jednaku razinu performansi, baterija potrebna za vodik je manja i stoga lakša.
Renaultov novi električni Master jedan je od primjera: da bi se postigao stvarni domet od 500 kilometara, dvostruki sustav baterija i vodikovih gorivih ćelija (tip Hyvia) bio bi upola manji (775 kg) od konvencionalne baterije (1427 kg)", navodi.
Moramo izmisliti europski način
De Meova vizija je da Europa razvije vlastiti miks preferiranih goriva za prijevoz umjesto da slijepo slijedi Kineze, koji već dominiraju u električnim vozilima. "Rješenje za e-goriva, na primjer, vrlo je obećavajuće i trebalo bi ga dodatno istražiti. Naš je prijedlog da mjerimo utjecaj automobila tijekom cijelog životnog ciklusa, od sastavljanja do kraja životnog vijeka i recikliranja, umjesto da se fokusiramo samo na potrošnju energije tijekom uporabe", objašnjava.
Šef Renaulta sugerira da bi ovaj pristup izazvao europske inženjere da povećaju konkurentnost u odnosu na Kinu. "Izmislili bismo europski način", kaže.
Uključivanje 200 najvećih europskih gradova u strategiju za dekarbonizaciju automobilske industrije također bi pomoglo ubrzanju prijelaza na nultu potrošnju, prema De Meu. On želi da gradovi imaju više utjecaja na sheme upravljanja prometom, lokalno oporezivanje i pristup vozilima urbanim područjima.
"Jedno od rješenja bilo bi omogućiti slobodan pristup samo malim automobilima i kombijima na električni ili vodikov pogon ili automobilima s najnovijim tipskim odobrenjima", kaže. "Ako sva mjesta i gradovi usvoje iste mjere u isto vrijeme, to bi automatski dovelo do dobrog učinka za industriju, koja bi dobila veće tržište", zaključuje.