Foto: Daimler AG
MERCEDES W124 je poznat kao jedan od najpouzdanijih Mercedesa i automobila uopće, a posljednji primjer osim dugovječnosti otkriva i koliki je uistinu trošak vlasništva.
Nakon što je pet godina radio u Mercedesu Michael Nickl je odlučio iskoristiti povlasticu u obliku popusta za radnike i tako je izbor pao upravo na Mercedesov model. Bila je 1992. godina, a Nickl je odabrao već tada dokazani W124, i to u spartanskoj izvedbi s baznim dizelskim motorom.
Pogađate, 200D u "ponoćno" plavoj boji, a na popisu opcija bili su električni šiber, središnji oslonac za ruke, centralno zaključavanje, radio i stražnji nasloni. Tako opremljeni automobil koštao je 40.523,81 DEM, a Nickl je planirao automobil prodati kroz godinu dana i zahvaljujući inicijalnom popustu čak i nešto zaraditi.
No danas, četvrt stoljeća kasnije, Nickl i dalje sjedi za upravljačem nekad prestižne limuzine pokretane dizelašem od tek 75 KS i 126 Nm. No postoji i jedna razlika, a to je da automobil više i ne izgleda toliko svježe, a korozija ga je dobrano napala. Nimalo čudno, pošto njegov vlasnik nije zaljubljenik u automobile i doživljava ih kao objekte koji služe za prijevoz od točke A do točke B. I da, još jedan detalj - automobil je prešao milijun kilometara.
Tijekom tih milijun kilometara automobil je sada 55-godišnjeg vlasnika iznevjerio samo jednom, kad je kvačilo otkazalo nakon 445.000 km. Legendarna stodvadesetčetvorka je sudjelovala i u manjoj prometnoj nezgodi, a dijelovi za popravak su stigli sa otpada. Tijekom svog radnog vijeka promijenjeni su kvačilo, kočnice, alternator i vodena pumpa.
Vlasnik je vodio i detaljan dosje automobila, pa možemo saznati kako ukupni trošak vlasništva vozila za svo ovo vrijeme iznosi 58.563,26 EUR, dok je na gorivo potrošeno 53.786,28 EUR.
Malo ili puno, procijenite sami.