LEGENDARNI Saabov kabriolet ove godine obilježava četvrt stoljeća postojanja.
Premijerno predstavljen 1983. u konceptnom izdanju kao toples izvedba serije 900 ovaj je model do današnjih dana ostao upamćen kao jedan od najupečatljivijih Saabovih proizvoda, pa čak i šire, kao jedan od najpopularnijih kabrioleta s četiri sjedala.
Posebno popularan je bio i ostao u SAD-u, gdje je 1986. lansirano prvih 400 primjeraka. Opremljen dvolitrenim turbakom sa 175 KS stigao je kao pravo osvježenje, a odoljeti mu nisu mogli ni na Starom kontinentu. 1993. godine stiže druga generacija temeljena na platformi Opel Vectre, kao posljedici GM-ovog upliva, ali uz standardne turbo motore iz Saaba.
Novija povijest počinje 1998. godine preimenovanjem modela u 9-3, a potom 2003. stiže novi model postavljen na GM-ovu Epsilon platformu. Treća generacija je još uvijek aktualna, a osim novog sustava sklapanja krova ima interijer presvučen vodootpornom tkaninom, kao i kabrioletu prilagođenu klimatizaciju. Ne treba napominjati kako je sigurnost prvoklasna čemu u prilog ide podatak kako je upravo ovo prvi kabriolet koji se pri EuroNCAP-u uspio izboriti za pet zvjezdica.
Ove godine je u Ženevi predstavljena i specijalna serija modela kojom je Saab na svojersan način proslavio jubilej, ali i neovisnost od GM-a. Nažalost, trenutna nezavidna financijska situacija u kompaniji čini upitnim najavu kako ćemo dogodine svjedočiti premijeri potpuno nove generacije modela.