Renault Grand Scenic 1.5 dCI Color Edition: Obiteljski prioritet

TRŽIŠTE kompaktnih monovolumena nikad nije bilo bogatije. Gotovo identična situacija je u konkurenciji njihovih xl izdanja sa sedam sjedala. A u oba slučaja sve počinje, a nerijetko i završava Scenicom, odnosno Grand Scenicom.

Prisutan na tržištu od polovice 2009. godine Grand verzija treće generacije Scenica je odlično odradila zadaću popunjavanja rupe između "običnog" Scenica i povećeg Espacea. Produljeni Scenic i dalje nudi do sedam sjedala, čime ponudom prostora zadovoljava apetite i većih familija. Nema sumnje, prostranost je glavni faktor zbog kojeg se doplaćuje Grand izvedba i izdvaja dodatnih 6.000 kn, odnosno 10.000 kn ako se bira dodatni par sjedala.

Prostranost je sasvim zadovoljavajuća u sva tri reda. Nigdje se ne pretjeruje, ali nigdje ni nije skučeno. Čak ni u prtljažniku koji u osnovi daje za ovu ulogu zadovoljavajućih 208 l. S pet sjedala u funkciji što je i najpoželjnija konfiguracija na raspolaganju je 645 litara, ili bar upola više no klasičnoj limuzini.

Maksimum glede tovarnih mogućnosti glasi preko dva "kubika" korisnog prostora uz gotovo 600 kg nosivosti (Scenic max 435 kg). Da, pod punim opterećenjem dizelski Grand teži više od 2,1 tone. Sve odreda su veće vrijednosti od prethodne generaciju što je i logično s obzirom na duljinski plus od sedam centimetara.

Drugi dobitni faktor zbog kojeg je (Grand) Scenic uvijek bio ispred direktnih rivala svakako je praktičnost i jednostavnost korištenja. Sjedala u trećem redu se zasebno sklapaju jednim potezom, ispod nogu svakog putnika postoji pretinac, središnja konzola s pretincem je uzdužno pomična - samo su neka od rješenja koja rado imamo na raspolaganju.

Samo uređenje interijera izvedeno je u tipičnom Renaultovom stilu. Potpuno digitalna ploča s instrumentima dominira, a veseli mogućnost prilagodbe ispisa informacija, kao i samih boja osvjetljenja. Sve ostalo je krajnje jednostavno predočeno, a što je ovdje bitno, uz osjetno kvalitetniju izradu no što je to prije bio slučaj.

Veseli i atraktivnije izveden upravljač s alu dekoracijom, kao i sustav upravljanja klimatizacijom preuzet od "viših" klasa. Ergonomija ne nudi povoda za pokude, kao ni sama opremljenost razine Color Edition (pogledati tablicu). Kao jedine zamjerke interijera spomenut ćemo nešto lošiju preglednost straga, te nemogućnost preklapanja drugog reda u podnicu.

Izbor motora je trenutno nešto skromniji, no i dalje se kao optimum ističe 1,5 dCi sa 110 KS. Da, snažniji i veći dizelaš radije bi vidjeli u osobnoj ergeli, no znatno viša cijena postavlja se kao prepreka, nerijetko nepremostiva. U svakom slučaju, usprkos velikoj masi ovako motorizirani Grand je vrlo pokretljiv. Visoke putne brzine u zakonskim granicama nisu problem, kao ni ubrzanja kojima se prati promet na otvorenoj cesti.

U gradu gabaritnost vozila umanjuje manevarska svojstva, ali još uvijek omogućuje da se ne pregazi linija zakonom odmjerenih parking mjesta. Jezikom brojeva, Grand Scenic hvata 100 km/h za 13,3 sekundi, postiže 180 km/h, a praksa je pokazala kako će prosječno trošiti 6,4 l/100 km. Pridodamo li svemu troškove vlasništva koji su na strani ove izvedbe, pokazuje se kako ovakva motorizacija predstavlja optimum ponude modela.

Prateća mehanika je vrlo solidna. Za razliku od prethodnih generacija Scenic je sada kudikamo tvrđi, a time i vozniji. Istina, zbog toga trpi udobnost, posebno na neravnoj podlozi, no stabilnost je bolja u svim uvjetima. Slikovito rečeno, Grand Scenic je otprilike na pola puta između najboljih (čitaj najtvrđih) poput S-Maxa ili Tourana i najudobnijih kao što je C4 Grand Picasso. Naravno, ne treba zaboraviti da Renault ugrađuje serijski cjelokupnu sigurnosnu opremu pa je putovanje Scenicom vrlo sigurno. Pridodamo li svemu odličnu zvučnu izolaciju vožnja u ovom automobilu zadržava status ugodne i nakon višesatnog gutanja ceste.

Renault Grand Scenic starta cijenom od 137.500 koliko stoji benzinska izvedba s vrlo izdašnim osnovnim paketom opreme. Dizelska opcija traži doplatu od 18.000 kn što koja se može okarakterizirati pametnom. Solidna zaliha snage i niska potrošnja goriva u monovolumenu namijenjenom putovanjima brzo tope razliku. A što se tiče dodatna 22 cm kod Grand izvedbe nema sumnje, više su nego dobrodošli. Kad se sve zbroji i oduzme ostaje mišljenje kako je Grand Scenic odličan obiteljski automobil potpune opreme i vanserijske sigurnosti.

Važnija serijska oprema (razina Color Edition):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Zračne zavjese naprijed i straga

ABS/EBV/BA

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Metalik boja

Tempomat

Cijena testiranog vozila

Cijena baznog modela (1.6)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.