VELIK uspjeh za proizvođače elektrificiranih automobila.
Negativna kampanja usmjerena prema dizelašima nastavlja nositi rezultate. Nakon što su izgubili primat u odnosu na benzince, dizelaši su pali sada još jednu stepenicu. Po prvi put u povijesti je prodaja dizelaša bila manja od one elektrificiranih vozila.
Pokazuju to rezultati prodaje za kolovoz koje je objavio JATO Europe, a prema kojima su sa 151.737 prodanih elektrificirana vozila (EV i PHEV) ostvarili udio od 21%. Istovremeno je prodano 141.635 dizelaša i ostvaren udio od 20%. Benzinci još uvijek drže glavninu tržišta, s udjelom od 56%. Zanimljivo, ovo nije najbolji mjesec prodaje elektrificiranih vozila, ali je ipak bio dovoljan da se ostvari značajan skok udjela na tržištu. Naime, tijekom kolovoza je prodano 713.714 automobila, što je pad od čak 33% u odnosu na 2019. godinu, pa je očito pad prodaje elektrificiranih vozila bio manji.
U prvih osam mjeseci ove godine u Europi su prodana 1.32 milijuna elektrificiranih vozila, dok je u istom razdoblju prošle godine taj iznos sa 158.300 primjeraka bio drastično manje. U istom razdoblju u Europi je ukupno prodano 8.095.419 automobila, gotovo milijun više no godinu prije.
Najprodavaniji električni model je VW ID.3, prati ga Tesla Model 3, a na trećem mjestu je VW ID.4. Kad su pak u pitanju plug-in hibridi, u kolovozu je prvo mjesto zadržala Ford Kuga, a prate je Mercedes GLC i BMW serije 3.
I još jedna velika vijest je da je drugi mjesec zaredom najprodavaniji model u Europi Dacia Sandero. Drugoplasirani je VW Golf, a top 5 zaključuju Toyota Yaris, Dacia Duster i VW T-Roc. Pohvalimo i stari Fiat 500, koji se s 10.966 prodanih primjeraka u kolovozu popeo do 6. mjesta.