Prodaje se unikatni bolid i jedini auto s retrovizorom na krovu

I 1990-e su bile lude, posebno ako ih usporedimo s aktualnim trendovima u autoindustriji.

Ovaj automobil je možda najbolji dokaz kako je nastao i što je značio pojam automobilske egzotike. I dok se danas moramo diviti specijalnim opcijama LED-ica, ambijentalne rasvjete i autonomnog parkiranja, devedesetih je ipak još vozač bio u prvom planu. Kod ovakvih sportaša i jedini bitan čimbenik.

Isdera Commendatore 112i imenom ne ulijeva povjerenje. Zvuči kao mješavina Ladine nomenklature i možebitnog nasljednika komodorca 64, ali je zapravo izuzetno ozbiljan automobil s imenom posvećenom Enzu Ferrariju.

Počnimo od srca. To je Mercedesov dragulj, 6.0 V12 poznat kod poklonika pod kodnim imenom M120. Isti je motor ugrađivan u Pagani Zondu pa svaki daljnji komentar nije potreban. Daje preko 400 KS, što je u ono vrijeme bilo i više no dovoljno za stravične performanse. 

Motor je bio središnje smješten u ultralagan kostur i od pogleda skriven oklopom od kompozita plastike i staklenih vlakana. Mercedes za ovaj motor nije nudio ručni mjenjač pa je Isdera uzela mjenjač od RUF-a i preradila ga dodatkom šestog stupnja prijenosa. Epilog je maksimalac od nevjerojatnih 340 km/h.

I to nije jedina stvar vezana za Porsche. Ovjes je nastao na osnovi 928-ice, ali se pri većim brzinama spuštao za oko 7 cm. Svjetla asociraju na Porsche, a dolaze od modela 968. Pogađate, aerodinamika je vrhunska, a pazilo se na detalje. Tako je posebno razvijana metlica brisača vjetrobrana, a na krov je postavljen retrovizor koji daje pogled straga kao kod periskopa. 

Zbog financijskih problema razvoj ovog auta nije mogao ići do kraja, a to bi značilo nastup na 24 sata LeMansa. Tako je ovo ostao jedini primjerak koji je do danas uspio prijeći tek nešto više od 10.000 km.

Radi se o unikatu i dijelu automobilske povijesti koji će zasigurno postići veliku cijenu. Pričekajmo sljedeću godinu kada će u veljači biti ponuđen na aukciji u organizaciju kuće RM Sotheby's

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.