Napokon stižu dobre vijesti za Volkswagen Grupu. Njihova električna strategija, koja je nekoć bila spora i neuvjerljiva, sada dobiva ozbiljan zamah. Više brendova unutar velikog automobilskog koncerna bilježi snažan porast prodaje električnih vozila.
Do kraja lipnja globalna isporuka isključivo električnih modela porasla je za čak 47 %, dosegnuvši 465.500 vozila. U Europi prodaja koncerna bilježi plus od 19 % uz rast narudžbi za električna vozila od nevjerojatnih 89 %.
Udio EV modela u ukupnoj prodaji porastao je sa 7% na 11%. Kad je pak u pitanju PHEV segment punjivih hibrida, gama je osjetno bogatija pa ne čudi što je prodaja na globalnoj razini skočila za 41%. Novi modeli plug-in hibrida sada nude do 143 km električnog dometa.
Vrijedi reći i kako je ukupna prodaja koncerna iznosila 4,41 milijuna vozila, što je rast od 1,3% u odnosu na isto razdoblje lani.
Gledamo li rast po markama, svakako treba izdvojiti dvije. S jedne strane to je Škoda s rastom od 147,8%, a u premiumu je to Porsche koji je zahvaljujući prodajnom uspjehu Macana s 25.900 prodanih primjeraka anulirao nespretnosti Taycana i zabilježio plus od čak 279%.
Do kraja lipnja ID.4 i ID.5 bili su najprodavaniji električni modeli grupe s 84.900 isporuka. Slijedi ID.3 s 60.700 komada, dok Audi Q4 E-Tron i njegova Sportback inačica bilježe 44.600 prodanih primjeraka.
Najveći razlog za optimizam? VW-ovi najpovoljniji EV modeli još nisu ni izašli na tržište. Iduće godine stiže ID.2, s početnom cijenom od oko 25.000 eura, dok bi ID.1 trebao stići 2027., i to za približno 20.000 eura. Uobičajenom VW strategijom, ta vozila će dobiti i izvedbe pod drugim brendovima koncerna.
S dolaskom povoljnijih električnih modela i devetom generacijom Golfa koja će biti isključivo električna (prije 2030.), budućnost VW Grupe izgleda daleko bolje. Pritom neće morati odmjeriti snage samo s Teslom koja gubi korak na tržištu, već će se morati u pojedinim segmentima boriti sa Stellantisom i Renaultom, ali i nadolazećim kineskim markama.
VW je u procesu agresivnog smanjenja troškova, uključujući ukidanje više od 35.000 radnih mjesta u Njemačkoj do 2030. Domaći kapacitet proizvodnje bit će smanjen za 734.000 jedinica, djelomično premještanjem proizvodnje aktualnog Golfa u Meksiko. Također, budućnost tvornice Osnabrück neizvjesna je nakon prestanka proizvodnje T-Roc kabrioleta 2027., a Dresden će potpuno prekinuti proizvodnju vozila do kraja ove godine.
Unatoč rastu prodaje, VW i dalje ima velik problem, a to je profitabilnost električnih vozila. Tvrtka je priznala da još uvijek ne zarađuje ozbiljno na EV modelima te je plan da od iduće godine zarada po primjerku bude na razini klasično pogonjenih modela.