Novi električni SUV Xiaomi YU7, lansiran prije svega nekoliko mjeseci, postigao je toliki uspjeh da tvrtka jednostavno ne može pratiti potražnju. Liste čekanja postale su toliko duge da je osnivač i CEO tvrtke Lei Jun počeo potencijalnim kupcima preporučivati da razmisle o konkurentskim modelima, piše Carscoops.
Xiaomi je svog rivala Teslinom Modelu Y predstavio u lipnju, a u prvih 18 sati zaprimili su nevjerojatnih 240.000 narudžbi. Zbog takve potražnje, novi kupci obaviješteni su da će na isporuku svog vozila morati čekati u prosjeku od 56 do 59 tjedana. Iako su mnogi spremni čekati, sve je veći broj onih koji su postali nestrpljivi i javno se žale na duga kašnjenja.
Reagirajući na sve veći broj pritužbi na društvenim mrežama, Lei Jun poručio je kupcima kojima je hitno potreban automobil da bi bilo pametno razmotriti i druge električne automobile proizvedene u Kini. "Ako trebate brzo kupiti automobil, druga nova energetska vozila proizvedena u Kini prilično su dobra", napisao je. Među Junovim preporukama našli su se Xpeng G7, Li Auto i8 te, pomalo iznenađujuće, upravo Tesla Model Y - model na koji YU7 izravno cilja.
Čini se da Junu nimalo ne smeta što bi kupci mogli odabrati proizvod Elona Muska. "Model Y je sjajan automobil, a Tesla je jučer također najavila niz promocija, pa biste ga možda htjeli razmotriti", našalio se.
Ogromna potražnja za modelom YU7 sasvim je razumljiva s obzirom na njegov atraktivan dizajn, bogatu opremu i nevjerojatno konkurentnu cijenu. Početna, Standard varijanta, košta 253.500 juana (oko 32.900 eura) i dolazi s 800-voltnom arhitekturom koja omogućuje punjenje do 80 posto kapaciteta za samo 13 minuta. S jednim punjenjem može prijeći 835 km, a pokreće ga jedan motor snage 315 KS.
Za one koji traže više performansi, Xiaomi nudi i dvije snažnije verzije. Model Pro, po cijeni od 279.900 juana (oko 36.300 eura), opremljen je s dva motora ukupne snage 489 KS. Vrh ponude je verzija Max, koja kombinira NMC bateriju od 101,7 kWh sa 681 KS. Unatoč impresivnim specifikacijama, cijena ostaje konkurentna i iznosi 329.900 juana, odnosno oko 42.800 eura.
Trenutno su Xiaomijevi električni automobili dostupni isključivo u Kini, no tvrtka se već priprema za globalno širenje. Kada se to dogodi, ući će na znatno šire tržište, izravno konkurirajući Tesli i drugim velikim proizvođačima automobila na međunarodnoj sceni.