UDIO električnih automobila na tržištu novih automobila je u stalnom rastu, ali daleko od prijašnjih projekcija i želja proizvođača.
U Porscheu su tako priznali kako će tranzicija na električne pogone na tržištu trajati puno dulje u odnosu na dosadašnja predviđanja. Porsche je još donedavno govorio kako će do 2030. godine udio električnih vozila u njihovoj prodaji biti 80 posto.
Ništa od 80% udjela električnih automobila
I cjelokupnu poslovnu politiku prilagodio je tim planovima, pa je tako prije nekoliko tjedana objavljeno kako se najjeftiniji modeli 718 Boxster i Cayman povlače iz proizvodnje. Njih bi vrlo brzo, vjerojatno do kraja ove godine, trebala zamijeniti nova generacija, isključivo samo s električnim pogonom.
"Naša proizvodna strategija postavljena je tako da bismo mogli isporučiti više od 80 posto naših vozila kao potpuno električna do 2030. godine - ovisno o potražnji kupaca i razvoju elektromobilnosti", Porsche govori u izjavi.
U Porscheu su sad svjesni da je kasno da se prilagode novonastalim uvjetima. Tvrtka se bori s niskom prodajom električnih vozila ove godine, s potražnjom daleko ispod očekivanja u Kini, sporijom u Europi i neravnomjernom u SAD-u.
"Prijelaz na električne automobile traje dulje nego što smo mislili prije pet godina", rekao je Porsche u izjavi za Reuters, ponavljajući mišljenja drugih europskih marki luksuznih automobila, uključujući Mercedes. Dakle, iako Porsche ima proizvode i proizvodne kapacitete za postizanje tih planiranih 80 posto, kaže da se neće forsirati za to i da će prepustiti kupcima da prednjače.
Pad prodaje i dobiti
Prodaja Taycana je u padu, a sad bi na scenu trebali doći električni Boxster i Cayman, dok je nositelj prodaje trebao postati novi električni Macan. Benzinski Macan je bio najprodavaniji Porscheov model, a uskoro će biti u potpunosti nedostupan.
Dakle, Europa je ostala bez benzinskog Macana i 718, ostatak svijeta ostat će bez njih do 2026. godine, a onda ostaje velika praznina. Jedino se priča oko 91 s lansiranjem hibrida pokazala kao puni pogodak, jer električnog 911 nećemo vidjeti još bar pet godina. Također, benzinski Cayenne će ostati u ponudi bar do kraja desetljeća.
"Naša dvostruka strategija važnija je nego ikad", rekao je Porsche za Reuters, misleći na kontinuirani razvoj motora s unutarnjim izgaranjem i elektrificiranih automobila. To budi nadu, ali ipak ostaje dojam da je Porsche ovakvo stanje na tržištu itekako iznenadilo.
To potvrđuju i nove procjene za ovu godinu. Porsche je tako najavio manje prihode, pad prodaje od čak 6.8 posto i smanjenje operativne dobiti za čak 20.5%, s 3.86 na 3.06 milijardi eura.