Porsche ne odustaje od ručnog mjenjača: Stižu posebna izdanja

Foto: Porsche

Porschea 911 danas nudi dvije izvedbe s ručnim mjenjačem - Carrera T i GT3, a najbolja stvar je što slavni njemački proizvođač ne odustaje od tri papučice. Unatoč tome što je tržište za sportske automobile s ručnim prijenosom izvan SAD-a i Ujedinjenog Kraljevstva relativno malo, Porsche želi proširiti svoju ponudu, što će najvjerojatnije ostvariti kroz više specijalnih izdanja.

'Razmatramo sve mogućnosti'

Ove je najave potvrdio Michael Rösler, direktor linije modela 911, u intervjuu za časopis Evo. Rösler je jasno dao do znanja da tvrtka aktivno traži načine kako zadržati ručni mjenjač u ponudi za entuzijaste.

"Razmišljamo o svim mogućnostima kako bismo kupcima ponudili ručni mjenjač", izjavio je Rösler.

Inicijativa za spas ručnog mjenjača

Rösler je bio ključna figura iza razvoja modela Carrera T, koji je nastao kao odgovor na odluku da ostatak Carrera linije bude dostupan isključivo s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (PDK). Dok je u Europi potražnja za ručnim mjenjačima u Carrerama bila tek oko 2 do 3 posto, Rösler ističe da je u SAD-u čak 50 posto kupaca modela Carrera GTS biralo upravo ručni prijenos. Nažalost, novi hibridni pogonski sklop za GTS nije kompatibilan s ručnim mjenjačem.

Upravo je zato s modelom T odlučio stvoriti automobil za one koji su željeli 911 s ručnim mjenjačem, ali im GT3 nije bio opcija. To je dovelo i do poboljšanja samog mehanizma mjenjača, koji sada pruža osjećaj sličan onome u modelu GT3, te do uklanjanja sedmog stupnja prijenosa koji se pokazao suvišnim.

Rješenje u ekskluzivnim modelima

Niska globalna potražnja, međutim, stvara praktične probleme. "To nam stvara probleme s dobavljačima jer oni moraju isporučiti određeni broj dijelova", objasnio je Rösler.

Rješenje se, čini se, krije u specijalnim izdanjima. Rösler je nagovijestio da je Porsche naučio lekciju iz prošlosti, smatrajući da su prerano prekinuli proizvodnju prethodne generacije 911 (991), zbog čega su neke ideje za posebne modele ostale nerealizirane. "Bilo je mnogo zaista sjajnih automobila kasno u ciklusu modela, na primjer Speedster, i bilo je mnogo više ideja koje nismo uspjeli realizirati", rekao je. "To je pitanje o kojem razgovaramo u Porscheu: koja je najbolja duljina ciklusa?"

S obzirom na ogroman uspjeh modela kao što su Sport Classic, Dakar i S/T, čini se da je Porsche pronašao formulu. Upravo bi takvi automobili mogli postati savršen dom za ručni mjenjač, a špekulacije o novom Speedsteru, temeljenom na GT3 platformi, sve su glasnije.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.