Foto: Fiat
VELIKI je jubilej bio odlična prilika da se zajedno druže dvije generacije legendarnog roadstera koje dijeli pola stoljeća.
Nedavno oživljeni Fiat 124 Spider korijene vuče u 1966. godinu kada je prvi puta ugledao svjetla na torinskom salonu automobila. Klasičan produkt talijanske škole dizajna potpisao je Pininfarina i stvorio legendu koja i danas traje.
No, dok je original svoju osnovu pronašao na limuzinskom 124, Fiat je za novi model pomoć potražio u dalekom Japanu. Pomogla mu je Mazda i prepustila podvozje najprodavanijeg roadstera na svijetu.
Originalno izdanje pokretao je 1,4 benzinac s dvostrukim rasplinjačem u kombinaciji pet-stupanjskog ručnog mjenjača. Razvijao je 90 KS što je bilo dovoljno d alagani roadster pojuri do 170 km/h. Koju godinu kasnije stigao je novi 1.6 motor sa 110 KS i novim maksimalcem od 180 km/h.
1972. godine nova obnova ponude s 1.6 i 1.8 motorima iz Fiata 132 i snagom do 118 KS. 1978. godine priča odlazi u krivom smjeru, stiže 2.0 sa 87 KS. Potpuno novi model stiže 1981. godine, a do 1983. godine dogurao je do 136 KS.
Tri desetljeća nakon umirovljenja stiže novi 124 o kojem je sve rečeno. Osim možda da se kaže je li doista dostojan nošenja legendarnog imena.