Peugeot 107 1.0 Trendy: Ostati svoj

ZAJEDNIČKI posao PSA koncerna i Toyote oko stvaranja gradskog automobila pokazao se punim pogotkom. Okretan, štedljiv i ne pretjerano skup automobil predstavljen je prije četiri godine, a u novoj modelskoj godini donosi tek novosti kozmetičke naravi.

Francusko-japanski trio 107 - C1 - Aygo ustalio se na europskom, pa tako i hrvatskom tržištu kao jedno od povoljnijih gradskih rješenja. S kompaktnim mjerama, prostorom za četiri putnika i štedljivim motorom, ovaj je automobil prihvaćen prvenstveno kao drugi automobil u kućanstvu, a nerijetko ga koriste i brojne gradske tvrtke u svojoj floti.

Kad je u pitanju konkretno Peugeotov predstavnik, mnogi će se složiti kako je upravo 107-ica vizualno najuspješnija. Redovito u kombinaciji veselih boja Peugeot 107 se nametnuo među mlađom klijentelom, a na njegov široki osmjeh imune nisu ostale ni pripadnice nježnijeg spola. Sve u svemu, Peugeot 107 izabralo je oko 350.000 Europljana što i nije tako malo.

U gotovo istom ritmu nastavlja i novo izdanje modela. Promjene vanjskog izgleda su se orijentirale prvenstveno na prednji kraj automobila, odnosno na odbojnik, masku motora i svjetla, a potom tu su i nove boje, Mandaline narančasta i Electra plava. Recimo i kako je registarska pločica sada postavljena niže, kao u ostatku game.

Za više stila pobrinuo se dodatak kroma, koji u kombinaciji efektnih nijansi ponavlja recept većih modela u ponudi. Dakle, osnovna koncepcija nije dirana, a učinjeni zahvati odrađeni su tek s idejom da se udahne malo svježine i zaintrigira publika.

Isto vrijedi i u pogledu interijera. Popis novosti kreće i završava novim uzorcima tkanina, po pitanju boja i uzoraka. Prednja armatura je ostala neizmijenjena, dakle krajnje jednostavna, ali i pregledna. Nažalost, i dalje se osjeća asketizam, pa nije ništa čudno što je unutrašnja površina vrata tek djelomično presvučena plastikom, a plastična polica prtljažnika oslonjena na komad uzice.

Međutim, u praksi, dakle gradskoj vožnji, sve funkcionira besprijekorno, pa jedina utemeljena zamjerka može ići na račun (pre)tvrdih sjedala. Što se ergonomije tiče još jednom ćemo ponoviti kako je naša preporuka izbor izvedbe s dodatnim parom vrata.

Doplata od 2.000 kn svakako je pametna, ako ne zbog olakšanog ulaska putnika, onda zbog činjenice da će stražnja klupa postati osjetno praktičnija i u ulozi dodatnog odlagališta. Naime, valja imati na umu ograničene mogućnosti malenog prtljažnika osnovnog kapaciteta 139 litara, kao i činenicu da dodatna vrata donose krilno otvaranje stakala.

Postojeća motorizacija koju čine benzinski 1,0-litreni te dizelski 1,4-litreni HDi nije mijenjana već joj je blago povećana ekonomičnost i smanjena emisija štetnih plinova. Emisija CO2 je snižena na 106 g/km, a potrošnja na 4,5 l/100 km.

Potonja vrijednost je ujedno i najveći razlog za kupovinu ovog automobila. Kao što smo već u prijašnjim testovima iskusili, Toyotin 1.0 tri-cilindarski motor spada u red najštedljivijih na tržištu. Uostalom, ne čudi što ga često biraju i kupci većeg Yarisa, ali i skupog iQ.

I ne samo to, sa 68 KS i 93 Nm, ovaj motor može osigurati i zavidne brzinske prosjeke, u okvirima segmenta kojem pripada. 13,7 sekundi za sprint do 100 km/h i 157 km/h maksimalne brzine ne bude razočaranje, za razliku od zvučne izolacije koja je u novom izdanju ipak mogla biti još malo uvjerljivija.

Kad je pak sigurnost u pitanju, veličina očito nije presudna. Naime, 107 je dobio 4 zvjezdice na EuroNcap testu za sigurnost putnika i 3 zvjezdice za sigurnost djece.

Ponuda za Peugeot 107 se po pitanju cijena nije bitno mijenjala. Najjeftinija izvedba s tri vrata dostupna je isključivo s benzinskim motorom i baznim Urban paketom opreme, a stoji 69.700 kn. Pritom valja imati na umu da izbor bogatijeg Trendy paketa opreme ne uključuje klima uređaj, već isti iziskuje doplatu od 5.900 kn.

No, i dalje se radi o relativno povoljnoj cijeni koja zbog novonastalih tržišnih situacija definitivno nije konačna. Kao najveće vrijednosti ovog automobila spomenut ćemo odlične manevarske sposobnosti u gradskim uvjetima, te nisku potrošnju i troškove održavanja.

Važnija serijska oprema (razina Trendy):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci

ABS/EBD

Varijabilni servo upravljač

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Metalik boja

Cijena testiranog vozila

 Cijena informativn prirode (od 01.06.2009)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.